וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2009: החיים על הקצה

פנחס וולף

6.2.2009 / 9:01

"המציאות לא נעימה", "אתם יודעים למי ניתנה הנבואה", "נאבקים עד היום האחרון". הכירו את המועמדים במקומות הכמעט ריאלים

ימים ספורים לפני הבחירות, המתח במערכת הפוליטית גובר, ובמיוחד בקרב המועמדים שמקומם בכנסת הבאה נמצא בסימן שאלה. מועמדי המפלגות השונות, המוצבים במקומות על סף הריאלי, עובדים קשה כמו יתר המועמדים, אלא שלהם יש מוטיבציה נוספת בדרך לכנסת ה-18.

שי חרמש, קדימה (24)

אצל ח"כ שי חרמש, נציג ההתיישבות בקדימה, זוהי מערכת הבחירות השניה שסיכוייו להיכנס לכנסת עומדים בסימן שאלה. בבחירות 2006 הוא הוצב במקום ה-30, הסקרים הראו שהמפלגה תקבל יותר מ- 30 מנדטים. קדימה קיבלה בסופו של דבר 29 בדוחק. חרמש נכנס לכנסת רק לאחר שאוריאל רייכמן עזב את הפוליטיקה.

מה שמגדיל את תסכולו של חרמש, הנמצא במקום ה-24 במפלגה, היא העובדה שהפרש הקולות בינו לבין מקום 19 ברשימה הוא 160 קולות בלבד. "הכל הוכרע על חוט השערה", הוא אומר. זה איזשהו אור אדום לשיטת בחירה".

כעת, חרמש פועל בקרב המתלבטים בין העבודה לקדימה. "אני אומר להם 'אם אתם לא רוצים לאבד את מי שלחם ולוחם עבורכם - הצביעו קדימה'. אחלק להם גם מכתב שיסביר שהם עלולים לאבד את הנציג שלהם בכנסת, כי אני הייתי הנציג הכי נאמן ומיליטנטי עבורם, שלא עושה חשבון לאף אחד. המציאות היא לא נעימה ולא פשוטה, אבל אני לא מרים ידיים".

קטי שטרית, הליכוד (31)

על פי הסקרים האחרונים, קטי שטרית תוכל לצפות במליאה רק דרך ערוץ הכנסת. אבל שטרית, מועמדת במקום ה-31 ברשימת הליכוד, דווקא אופטימית. "הסקר האמיתי זה יום הבחירות, ואתם יודעים למי ניתנה הנבואה", היא מסבירה.

"אני עובדת, וממשיכה את הפעילות שלי. אני לא משנה את סדר היום שלי וגם עכשיו כל דקה מחושבת אצלי. קשה להתרכז גם בסקרים וגם בעשייה. אעבוד עד היום האחרון. בבחירות 2003 ניבאו לנו 28 מנדטים וקיבלנו 38. אני לא נוהגת לחשוב על 'מה יהיה'. אני מאמינה בצדקת הדרך וממשיכה עם זה עד הסוף", אמרה שטרית, וסיכמה: "כל אדם הוא יצור פוליטי, וגם לי חשוב להיכנס לכנסת".

עינת וילף, העבודה (14)

בניגוד לשטרית, הסקרים מחייכים למועמדת במקום ה-14 ברשימת העבודה, עינת וילף. אם בתחילת הדרך וילף היתה צריכה להיות אופטימית במיוחד כדי להאמין שתצליח להיכנס לבית הנבחרים, הסקרים האחרונים מראים שהיא ככל הנראה לא תהיה אחרונת חברי הכנסת של העבודה.

לטענתה, פעילותה כעת משלבת מוטיבציה קבוצתית עם מוטיבציה אישית. "תמיד סיפרו שבבחירות 2006 חסרו 53 קולות כדי להכניס את המנדט ה-20 לכנסת", היא אומרת. "אני עושה כל שנדרש כדי שלא יחסרו לא עשרות ולא מאות קולות למי שזה לא יהיה. עם זאת, תמיד יש חששות. עד הרגע האחרון אני מתנהלת כמי שנאבקת. אני עובדת קשה ככל האפשר. זה גם קשור לזה שאני צעירה ואוהבת את העבודה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אלכס מילר, ישראל ביתנו (15)

דווקא המועמדים הגבוליים במפלגות הביניים מסרבים לדבר על המועמדות האישית שלהם. "אף פעם לא עניינה אותי התמורה האישית שלי", טוען ח"כ אלכס מילר, מועמד במקום 15 ברשימת ישראל ביתנו. "כמו שעבדתי עד היום במקסימום, כך אני פועל גם עכשיו. המיקום האישי שלי הוא עניין טכני, מה שחשוב לי זה האידיאולוגיה של המפלגה.

אני נמצא כאן בשביל להשפיע. אני עובד בכל כוחי כדי שהמפלגה תקבל כוח מספיק חזק כדי להשפיע על הדברים שאנחנו מקדמים. ב-11 בפברואר נתחיל לעבוד כדי לקדם את הדברים ולהמשיך באותה אג'נדה שהובלנו עד היום".

מזור בהיינה, ש"ס (12)

חבר הכנסת הטרי ביותר, מזור בהיינה, מוקם כמועמד ה-12 ברשימת ש"ס לכנסת, אך מסרב להכיר בעובדה שהוא נמצא על הגדר מבחינת סיכוייו להיבחר לכנסת. "אני לא על הגדר, אני בפנים", הוא קובע. "אני חבר כנסת ואני מאמין שאמשיך להיות ח"כ, למה להסתכל על הסקרים? למה להאמין לשקר הבא? ש"ס זה בית, אז על הבית נלחמים בכל מקרה כדי שהוא יצליח.
"הראיה שלי היא לא אישית. אני מסתכל על כל הבית מה צריך לעשות כדי שהוא יפרח ויגדל ונגיע לכמה שיותר מנדטים, על מנת שיהיה לנו יד ורגל בממשלה הבאה. נקווה שנמשיך בדרך שהתחלנו בה. יש לי הרבה תוכניות".

טליה ששון, מרצ (7)

עו"ד טליה ששון, מספר 7 ברשימת התנועה החדשה-מרצ לא מודאגת. "אין לי חרדה בכלל, אם לא אכנס לכנסת, אז לא אכנס. זה לא יהיה אסון כל כך גדול", אומרת ששון." אני מאוד רוצה להיכנס אבל אם לא אז לא. ההסתכלות שלי היא לא אישית. אני רוצה שנקבל כמה שיותר מנדטים. אנחנו נכנסים לתקופה מאוד רגישה ובעייתית ותהיה תרומה עצומה עם מרצ תהיה בגודל מספיק כדי להיות אופוזיציה לוחמנית בכנסת". "אני מבינה מהסקרים שככל הנראה גוש השמאל לא יקבל רוב והוא כנראה יהיה באופוזיציה. הימין כנראה יצרף אליו את העבודה ואולי גם את קדימה, ומי שתישאר להיות מפלגה ציונית כאופוזיציה לוחמנית זו תהיה מרצ, וככל שנהיה יותר גדולים ויותר אנשים בוועדות זה ישרת את הציבור בכלל", מסכמת ששון.

מנחם כרמל, יהדות התורה (7)

מנחם כרמל, מועמד במקום ה-7 ביהדות התורה, הוא דמות אלמונית עבור ישראלים רבים. עבור הציבור החרדי הוא מוכר כמנהל רשת סופרמרקטים בשכונות חרדיות. "ביהדות התורה לא חשוב כמה נציגים ייכנסו, חשוב כמה יהודים יקדשו שם שמים ויבואו להצביע על פי הוראת גדולי התורה", הוא מסביר. "אם כל הציבור החרדי יצביע יהיו לנו גם עשרה מנדטים.

לדברי כרמל, אין לו אינטרס אישי להיבחר משום שרבניו, "כפו עלי לקבל תפקיד ולהיות ברשימה. בינתיים, אני הולך לחוגי בית, לפעילות בשטח, אני נפגש עם רבנים ואדמו"רים (הרבנים החסידיים – פ"ו). ואנחנו שמחים קוראים למצביעים לשמור על הצביון היהודי של המדינה. המוטיבציה היא לעשות את המקסימום כדי שיהיה קידוש השם הכי גדול, שכמה שיותר יהודים יגידו 'אנחנו רוצים שבת, אנחנו רוצים אופי יהודי למדינה', זה נותן את המוטיבציה לעבוד ואני עובד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully