וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שם סוף לחגיגה בוול סטריט

טלי גולדשטין

5.2.2009 / 14:34

נשיא ארה"ב קבע הגבלות על הבונוסים המנופחים שקיבלו בשנים האחרונות מנכ"לים בוול סטריט. "כדי לשקם המערכת, עלינו לשקם האמון"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז על הגבלה של הבונוסים אותם מקבלים המנכ"לים של החברות הגדולות, במסגרת ניסיונותיו להציל את הכלכלה האמריקאית הקורסת. על פי החוק החדש, חברות פיננסים המקבלות את הסיוע ממשלתי עקב המשבר יאלצו להגביל את סכום הבונוס שמקבלים מנהליהן עד 500 אלף דולרים בשנה.

"כדי לשקם את המערכת הפיננסית שלנו, עלינו לשקם את האמון", אמר אובמה. "במטרה להשיב את האמון, עלינו להבטיח שמשלם המסים לא מממן חבילות פיצויים למנהלי וול סטריט", הוסיף. שר האוצר טימותי גייתנר אמר כי המשבר הכלכלי "החריף בשל חוסר האמון" בכושר שיפוט המנהלים. "קיימת תחושה עמוקה בקרב הציבור שלו שאינם אחראים למשבר הם הנושאים באחריות כבדה יותר מאלו האחראים לו", אמר.

אובמה דחק בקונגרס לסיים את הביקורת לגבי אישור חבילת הסיוע שלו ואמר כי חוסר המעש "יהפוך את המשבר לקטסטרופה ויבטיח מיתון ארוך יותר". הצעדים החדשים נגד הבונוסים של המנכ"לים זכו לתמיכה של הדמוקרטים ושל הרפובליקנים בקונגרס, שאמרו כי הם מקבלים תלונות מצד ציבור הבוחרים לגבי הבונוסים העצומים ששולמו לבנקאים שקיבלו כבר סיוע ממשלתי.

לדברי כריסטופר דוד, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, דיווחים לגבי בונוסים של בכירים ומשכורותיהם המנופחות "מרתיחים" את הציבור האמריקאי. "האמריקאים מבינים את המצב, אך אחד הדברים שהם אינם מוכנים להבין הוא כיצד הכסף שלהם מגיע למוסדות המתגמלים בכירים ברמות יוצאות דופן", אמר.

סעיף נוסף בחוק החדש קובע כי חברות יכולות לדרוש בחזרה את הבונוסים שהעניקו למנכ"לים אם אלו ביצעו הונאות או נמצאו מעורבים בשחיתויות. בנוסף, פיצויי מנכ"לים אלו לא יעלו על סכום משכורת שנתית. ההגבלות מיועדות למנהלים הבכירים המקבלים החלטות בעבור החברה. מספר המנהלים שההגבלות יוטלו עליהם יקבע על בסיס כל מקרה לגופו. הממשל החדש ידרוש מהחברות גם לחשוף את הוצאותיהן הפרטיות כגון מטוסים פרטיים, שיפוצי משרדים, בידור וחופשות לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully