וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת הלוויתן

אורלי נירן יהלום

6.2.2009 / 9:30

הלוויתן כחיית טוטם הוא מורה פנימי עוצמתי שמזכיר לנו מי אנחנו באמת ושהגיע הזמן להפסיק לברוח מהייעוד שלנו - חיות אדם

טוטם הלווייתן מלווה נשמות עתיקות. חיה מופלאה זו משלבת עדינות, עומק רגשי ושקט ושלווה. הלוויתן הוא יונק המלמד אותנו כיצד לשרוד מתוך חיבור לעומקים רגשיים ויצירתיים ולהגיע לאיזון פנימי מתוך הנשימה. הנה הצעה: קחו נשימה עמוקה, שחררו בנשיפה חזקה ווסתו את העומס הפנימי. כך תלמדו לשלוט ביצירתיות שלכם דרך הנשימה ולהיפתח להתנסויות חדשות.

הלווייתן מלמד אותנו להביא את הסערות הרגשיות המתחוללות בתוכנו לידי יצירתיות מעשית המקדמת את חיינו ומוציאה לאור את מעמקי המחשכים של הנשמה. דרכו של הלווייתן מנתבת אותנו בין הגלים לביטוי שהוא ייחודי רק לנו. הלווייתן מלמד אותנו לקחת ידע, רעיונות וטכניקות קיימות ולהשתמש בהם כבסיס ליצירה חדשה משלנו.

הלווייתן הוא מורה פנימי רב עוצמה המזכיר לנו מי אנחנו באמת. כאשר מופיע הלווייתן כמלווה הנשמה, זה הזמן להפסיק לברוח ולהתעמת עם הייעוד שלנו. זהו למעשה המסר בסיפור על יונה הנביא שניסה להתכחש לייעודו וחזר לנתיב המקודש רק לאחר התהליך שחווה בבטן הלווייתן.

יצורים חברתיים

משפחת הלווייתנים כוללת בתוכה גם את הדולפינים ומתחלקת לבעלי שיניים ובעלי מזיפות. הלוויתן נחשב לאחד מבעלי החיים האינטליגנטים ביותר על פני אמא אדמה. רוב מיני הלווייתנים חיים חיי חברה מורכבים, יש להם תקשורת ייחודית והם יצירתיים ומשתפי פעולה עם משפחת האדם. ללווייתן יש יכולת לימוד גבוהה המבוססת על חיקוי ורכישת מיומנויות חדשות.

נראה כי בקרב סוגים מסוימים של לווייתנים הקשרים החברתיים חזקים מאוד ונמשכים זמן רב. חלק מלווייתני השיניים חיים בלהקה וצדים תוך כדי שיתוף פעולה מורכב והרמוני. מחקרים שנעשו מראים, כי הלווייתנים יצירתיים במשחק ואף מוצאים פתרונות יצירתיים כחלק מתהליך החברותיות וההישרדות היומיומית.

דוגמא ליצירתיות הייחודית ליונק הענק היא שירת הלווייתן. מדובר במגוון צלילים ארוכים ונמוכים שמשמיעים סוגים מסוימים של לווייתנים - בעיקר הלווייתן גדול הסנפיר וחלק מהלווייתנים הכחולים. שירה זו נשמעת על ידי הזכרים בתקופות הייחום שלהם ונחשבת כחלק מתהליך החיזור אחר הנקבות.

סוגים נוספים של לווייתנים משמיעים אוסף של נקישות, שריקות וצלילים גבוהים החוזרים על עצמם בתבניות קבועות. מאחר שחוש הריח שלהם אינו מפותח וגם הראיה מוגבלת במעמקים, משתמשים הלווייתנים בסונאר - ניווט בעזרת ההדים החוזרים אליהם לאיתור מזון, תקשורת ומציאת הכיוון במים.

צלילה למעמקי הנשמה

הילידים האמריקאים רואים בלווייתן חיה מקודשת, ספריה משייטת האוצרת את הידע בכל הנוגע לבריאה, הישרדות על פני אמא אדמה, יופי ושימוש בקול. בגלל שהלווייתן לא עבר שינויים אבולוציוניים כמו חיות אחרות, כל תא בגופו אוצר בתוך הד.נ.א. שלו ידע וזיכרונות קדומים הקשורים לפלנטה יפהפייה זו.

בני שבט האינואיט ראו בלווייתן את מתנתה של הרוח הגדולה. לפי אגדות שהיו נפוצות בקרב שבטי האסקימוסים, הלווייתן אינו מת. הוא עוזב את גופו כמתנה לבני האדם, אך רוחו נשארת בחיים בתוך שלפוחית בגופו. לכן נהגו ציידי הלווייתנים להוציא שלפוחית זו מגוף הלווייתן הניצוד, לקחת אותה לכפר ולשמור עליה.

הם ידעו שבעונת הצייד הבאה, תחזור רוח הלווייתן אל להקות הלווייתנים לספר כיצד התייחסו אליה ואם היחס היה טוב יהיה הציד מוצלח. בני אלסקה האמינו שהלווייתנים מקריבים עצמם כדי שהציד יצליח. הם כיבדו את הלווייתנים על הנתינה העצומה וזיהו בחיה מדהימה זו חיבור לטוב לב, עדינות, שפע וגם יכולת ליצור קשר עם המתים מהעבר השני בו קור המים והאפלולית שולטים.

אלו שזכו בלווייתן כבן לוויה צריכים ללמוד להסתמך על עצמם ועל הידע העמוק שצברו בגלגולי חיים אחרים. החיבור העמוק ליסוד המים המשתנים תדירות יכול לפגום בהרמוניה הפנימית שלהם כאשר אינם מחוברים לעצמם ולמשוך אותם לשקוע בחוסר יצירתיות ודיכאון.

צלילה למעמקי הנשמה דרך מדיטציה וחיבור לשקט הכרחית עבורם לחיים מאוזנים ומציאת רעיונות יצירתיים לקידום חייהם. אנשים שהלווייתן נוגע בעצם הווייתם הם תמיד עדינים, צנועים ושלוות המסתורין של הצלילה למעמקי הנפש ניכרת במבט עיניהם.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה. היא תעביר את סדנת גלגל הצבעים - דרך השלום, טכניקה ליצירת שלום פנימי המבוססת על 13 צבעים המהווים מפתחות אישיים ורבי עוצמה בנתיב ההתפתחות. הסדנה תכלול שני מפגשים ותיערך בימי שלישי, בתאריכים 17 ו-24 בפברואר, בין השעות 17:30 - 20:30, בקרית טבעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully