וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לחיים מאושרים

אורלי בר-קימה

5.2.2009 / 13:17

במקום להמשיך ולקטר שהחיים שלכם לא נראים כמו שרציתם, אולי הגיע הזמן לבדוק איפה טעיתם בדרך לשינוי המיוחל ולפעול אחרת

גישה חיובית היא הגורם המשפיע ביותר על התוצאות שלנו בחיים ורבים כבר מבינים את זה היום. "תחשוב חיובי - יהיה חיובי", הוא מסר שאנחנו שומעים ללא הרף מסביבנו. הורים אומרים זאת לילדיהם, מורים לתלמידים שלהם ורופאים למטופלים שלהם. עלינו להסתכל על ה"יש" ועל החיובי בחיינו, כשחלק ניכר מתהליך האימון האישי סובב סביב החיבור ל"יש" ומציאת זוויות חיוביות בכל מה שקורה לנו, בעיקר בנסיבות היותר קשות והלא נעימות שבחיים.

אני מזמינה אתכם לעשות מבחן קטן ולשאול עשרה אנשים ברחוב האם גישה חיובית לחיים היתה עוזרת להם והאם היו רוצים לשנות את הגישה שלהם לחיובית יותר. סביר להניח שתשעה מתוך העשרה יענו שכן. לכן, כשקצת מתעמקים בזה, קשה להבין מדוע למרות שרוב האנשים רוצים להיות חיוביים, זה לא ממש קורה בפועל והם ממשיכים לקבל את אותן תוצאות לא מספקות בחייהם?

אם כך, מהו הסוד של היכולת שלנו לשנות את הגישה לחיים? הסוד במקרה הזה פשוט מאוד: שינוי גישה אינו רק שינוי של המחשבה. כדי לשנות את הגישה, עלינו להבין קצת יותר לעומק ממה מורכבת הגישה שלנו.

בדרך להשגת המטרה

כמו במתכון של עוגה, הגישה של האדם מורכבת מתמהיל של שלושה מרכיבים באישיותו: מחשבה, רגש ופעולה. המחשבות שלנו גורמות לסוג מסוים של רגשות, ורגשות אלה הם שמפעילים אותנו וגורמים לנו לעשות את הפעולות שאנו עושים. כדי לסגור את המעגל אציין, כי הפעולות שלנו הן שמביאות לתוצאות בכל התחומים בחיינו. לכן, אם יש לנו רצון לשנות את התוצאות, כדאי לשנות את הגישה.

על פי רוב, כשמדברים על שינוי גישה חושבים מיד על החלפה אוטומטית של המחשבות במחשבות חיוביות יותר. זה תנאי ראשוני שמתחייב משינוי, אך זה לא מספיק. המרכיב הסודי של "עוגת הגישה" של כל אחד מאתנו הוא הרגש. כלומר, כדי שאכן נצליח לשנות את הגישה, עלינו להרגיש את השינוי בחשיבה ולא רק לחשוב אינטלקטואלית אחרת. רק כשנשנה את הרגשות שלנו, נצליח לשנות את הפעולות שבהן ננקוט ואלו ישפיעו על התוצאות שלנו.

המנגנון הזה עובד בדרך כלל על אוטומט, בלי שנהיה מודעים לכך, ולכן אנו מופתעים בכל פעם מחדש כשמתקבלות בחיינו תוצאות מסוימות שאיננו רוצים. החדשות הטובות הן שהגישה שלנו היא בשליטתנו המוחלטת, וכעת כשאנו מבינים כיצד עובד המנגנון ומודעים אליו, אפשר לנצל אותו לטובתנו.

כלומר, סך כל התוצאות שלנו בחיים כיום הם סך כל המחשבות, הרגשות והפעולות שעשינו עד היום. כדי לשנות את זה, כל מה שעלינו לעשות זה לבחור במחשבות/רעיונות/אמונות חיוביות ומעצימות חדשות, אחרות מאלו שהיו לנו עד היום, "לשתול" אותם בתת המודע שלנו, שהוא למעשה "המוח הרגשי". הרגשות החדשים שיווצרו כתוצאה מהמחשבות החדשות, ייצרו את הרטט החדש בגופנו, שיפעיל אותנו לעשות דברים חדשים ושונים מאלו שעשינו עד היום ואז נוכל לצפות בשינוי שילווה בתוצאות הרצויות לנו.

לוקחים אחריות

רק כשניקח אחריות מלאה על הגישה שלנו לחיים, כלומר על התמהיל של המחשבות, הרגשות והפעולות שלנו, נוכל לעשות את השינוי המיוחל. יש לציין כי מה שאנו מתמקדים בו - גדל ומתעצם, זהו חוק פיזיקלי. ולכן אם נתמקד בגישה חיובית, שמסתכלת על ה"יש" זה מה שיתעצם בחיינו וימשוך עוד מהטוב הזה אלינו.

אחת הטכניקות לעבוד על שינוי הגישה היא "החזרה היומיומית". ראשית, בחרו במחשבה החיובית והמעצימה שאתם רוצים לעבוד איתה (אם אינכם יודעים מה לבחור, היו רגע בשקט וכתבו על דף את המחשבה/האמונה הכי שלילית והכי תוקעת שלכם ופשוט הפכו אותה למשפט חיובי). כעת הכניסו לתוך המשפט החיובי רגש, כלומר כתבו אותו כך שהוא ירגש אתכם בכל פעם שתאמרו או תכתבו אותו.

כעת התחילו לכתוב את המשפט מדי יום במשך עשר פעמים על דף, שימו אותו מול עיניכם בכל מקום אפשרי, על המראה, במחשב, במכונית, אפשר גם לשיר אותו במקלחת, או לחרוט אותו על צמיד או שרשרת, כדי שתראו ותחשבו עליו כמה שיותר פעמים ביום ובעיקר בבוקר ולפני השינה. עשו זאת במשך 21 יום, ברציפות, משום שזה פרק הזמן שנדרש לרעיון/הרגל חדש להיקלט ולהיטמע בתת המודע שלכם ואם מפספסים יום התחילו בספירה מחדש.

אורלי בר-קימה היא עיתונאית ומאמנת אישית לחיים, מרצה ומנחת סדנאות העצמה ונשים. בימים אלה היא מעבירה ברחבי הארץ הרצאה חדשה: "צרור המפתחות שלך לשינוי", שמבוססת על סיפור השינוי האישי שלה ועל מחקר שקיימה בקרב 50 נשים שעשו שינוי משמעותי בחייהן. ספרה הראשון ייצא לאור בתחילת 2009 - "השינוי שלך מתחיל עכשיו" (שם זמני –כל הזכויות שמורות)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully