וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש החמיר את עונשו של בכיר בחברת חשמל

קובי מנדל

5.2.2009 / 12:05

ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעורו של רונן ערבה, שהורשע בקבלת שוחד, וגזר עליו 18 חודשי מאסר. "יש להרתיע עבריינים פוטנציאלים"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (חמישי) את ערעורו של רונן ערבה, עובד בכיר בחברת החשמל שהורשע בבית משפט השלום בחדרה בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים.

בית המשפט המחוזי אף שילש את עונשו של ערבה, ופסק כי הוא ירצה עונש מאסר של 18 חודשים בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי, במקום מאסר של שישה חודשים בפועל ועשרה חודשים על תנאי. בית המשפט, שדחה את ערעורו של ערבה וקיבל את ערעור הפרקליטות, קבע כי "ש בעונש שהוטל על הנאשם בבית משפט השלום כדי להעביר מסר שגוי לעבריינים בפוטנציה."

ערבה עבד בחברת החשמל במשך 27 שנים. הוא הורשע, כי בחודש פברואר 2006 קיבל שוחד מגורמים שונים בתמורה לפתיחת הזמנת חיבורי חשמל למבנים בניגוד לנהלים ותוך ידיעה שהמבקשים אינם אוחזים באישורים הנדרשים. כמו כן ניהל מו"מ על גובה התמורה שיקבל.

השופט עודד גרשון ציין כי "קביעת הנורמה בגין לקיחת שוחד נועדה להגן על אינטרסים חשובים ביותר של החברה, היינו, הבטחת תקינות התנהלותם של מוסדות השלטון וגופים ציבוריים, ביעורה של התנהגות הנגועה בשחיתות, ושמירת אמון הציבור במערכת השלטונית". סניגורו של הנאשם, טען כי מצבו הרפואי של הנאשם התדרדר לאחרונה, אך השופט קבע כי מצב בריאותי לא תקין אינו מהווה חסינות מפני ענישה ראויה של מי שעבר עבירות חמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully