וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בשעות הצהריים ייקבע מי יהיה הנשיא הבא של מדינת ישראל - קצב או פרס

30.7.2000 / 23:28

עד הרגע האחרון פעלו שני המועמדים בגיוס תמיכה; ש"ס שוב תהיה זו שתכריע

לקראת בחירת נשיא המדינה מחר - הכנות אחרונות בשני המטות


מחר תבחר הכנסת נשיא חדש ושני המועמדים עוסקים עד לרגע האחרון בהכנות לקראת האירוע. שמעון פרס ומשה קצב נפגשו היום עם חברי כנסת שונים כדי לנסות ולזכות בתמיכתם.

ההצבעה אמורה להתקיים מחר ב-11:00 בבוקר אולם בישראל אחת מעוניינים לדחות אותה לאחר הצבעת אי האמון הצפויה אחר הצהרים.

בישראל אחת מודאגים מאוד מהאפשרות שבחירת פרס לנשיא תפגע בהם בהצבעת אי האמון. אם ייבחר פרס אמור להחליפו איש גשר, מוטי משעני, שעשוי להצביע נגד הממשלה בהצבעה.
אולם למרות הלחצים מלשכת ראש הממשלה דחה יו"ר הכנסת, אברהם בורג, את הבקשה וקבע כי הבחירות יתקיימו במועדן.

עדיין קיימת אפשרות כי היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד צבי ענבר, יפסוק כי למרות הבחירות יצביע הנשיא החדש בכנסת וזאת מכיוון שהשבעתו תתקיים רק ביום שלישי.

הבוקר הגיש פרס את התפטרותו מהממשלה וזאת כדי לאפשר את בחירתו לנשיא. התפטרותו תכנס לתוקף רק עוד 48 שעות דבר שיאפשר לו לבטלה במידה שלא יבחר.

בשני המטות שורר מתח לקראת ההצבעה. במטהו של קצב מאמינים כי ההצבעה תלויה רק בחברי סיעת ש"ס ולמרות שקצב נפגש ביום שישי עם הרב עובדיה יוסף הוא לא הצליח לקבל ממנו שום התחייבות לתמיכה בו. היום האשים קצב, ב"גלי צה"ל", את התקשורת בתמיכה גורפת בפרס. לטענתו התקשורת הישראלית מתייחסת עליו ברשעות, בסגנון ירוד, עוינות ודעות קדומות. השרה דליה איציק כינתה את הטענות "מגוחכות". במטהו של פרס מאמינים כי לפחות שבעה מחברי הכנסת של ש"ס יצביעו לו.
היום תתכנס מועצת חכמי התורה וככל הנראה תאפשר חופש הצבעה לחברי סיעת ש"ס.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully