וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סרי לנקה לא מוכנה להפסקת אש

טלי גולדשטין

5.2.2009 / 11:41

שר ההגנה דחה את הקריאה הבינלאומית להפסקת אש באזורי הלחימה בצפון המדינה. "נסכים רק לכניעה מוחלטת של המורדים"

ממשלת סרי לנקה דחתה קריאה בינלאומית לנהל משא ומתן לכניעה עם המורדים הטמילים, כך דיווחה הבוקר (חמישי) רשת BBC. גוטבאהיה רג'אפקסה, שר ההגנה של סרי לנקה, אמר כי ממשלתו תסכים לקבל אך ורק "כניעה בלתי מותנית" מצד המורדים. ארצות הברית, יפן, נורבגיה והאיחוד האירופי קראו גם למורדים להניח את נשקם ולהביא לקץ הלחימה המשתוללת מזה שבועות בצפון המדינה. ממשלת סרי לנקה שללה אפשרות של הפסקת אש, אפילו לא למען האזרחים הלכודים באזורי הלחימה ללא אפשרות להימלט, והתחייבה להרוס את המחתרת הטמילית כליל.

רג'אפקסה אמר בראיון ל-BBC כי, "אין פה שאלה של משא ומתן או כניעה. על המורדים להיכנע ללא תנאים. עליהם להניח את נשקם". הוא שלל אפשרות של חנינה למנהיגי המחתרת, אך אמר כי "לוחמים בדרגות נמוכות יותר" עשויים לקבל "חנינה, חינוך מחדש ולהשתלב מחדש בחברה".

עוד הוסיף שר ההגנה כי הוא דוחה את הקריאה הבינלאומית להפסקת אש ואמר כי המורדים ישתמשו ברגיעה על מנת להתארגן מחדש ולתקוף את הצבא. "כשהממשלה הכריזה על הפסקת אש בת 48 שעות בשבוע שעבר, המורדים ביצעו פיגועי התאבדות בקו החזית", אמר.

עם זאת, הקריאות להפסקת אש מצד הקהילה הבינלאומית הולכות וגוברות על רקע המשבר ההומניטרי המאיים לפרוץ באזורי הלחימה. כ-250 אלף אזרחים עדיין לכודים באזורי הלחימה ללא אפשרות לברוח למקום מבטחים.

בתוך כך, גם היום נמשכו קרבות עזים להשתולל בצפון מזרח סרי לנקה. דובר הצבא אמר כי הצבא הצליח להדוף מתקפות של המורדים באזור העיר מולייטיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully