וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לא היה נשק על הספינה הלבנונית

ניר יהב, יהושע בריינר ופנחס וולף

5.2.2009 / 18:23

לדברי צה"ל, על הספינה, שעשתה את דרכה לחופי עזה, לא נמצאה תחמושת. מוקדם יותר אישר ברק כי לוחמי חיל הים השתלטו על ספינה

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: ענת ברק)

דובר צה"ל אישר הערב (חמישי) כי בחיפוש של חיל הים שנערך על הספינה הלבנונית, שעשתה את דרכה לחופי רצועת עזה, לא נמצאו כלי נשק או תחמושת. בצה"ל מבהירים, כי כל גוף או מדינה שרוצים להעביר סיוע הומניטרי לרצועה יכולים לעשות כן בצורה מסודרת דרך המעברים.

מוקדם יותר דווח, כי השתלט צה"ל על ספינת סיוע לבנונית שהיתה בדרכה לרצועת עזה ותקף את אנשיה. שר הביטחון אהוד ברק אישר את פרטי הדיווח ואמר כי ספינות חיל הים הובילו את הספינה הלבנונית לנמל אשדוד. ברק הוסיף כי "הספינה הודיעה שהיא מבינה שלא ניתן לה להיכנס, אבל היא ניסתה לזחול למים הטריטוריאליים של עזה".

ברק הוסיף כי "הספינה הפליגה מטריפולי לעזה עם אנשי תקשורת וציוד בניגוד לסגר הימי". בתוך כך, אנשי הספינה צפויים להיעצר בנמל על ידי שוטרים ובצה"ל אמרו כי במידה שבחיפושים בספינה יתגלה ציוד הומניטרי, הציוד יועבר לרצועת עזה.

ספינת חיל הים הורתה מוקדם יותר לספינה הלבנונית להתרחק ולאחר שלא עשתה כן, ספינת חיל הים התנגשה בה וחיילים עלו על הספינה והשתלטו עליה. עוד דווח כי ספינות קרב ישראליות ירו לעבר הספינה הלבנונית לאחר שנכנסה למים הטריטוריאלים הפלסטינים, וכי צה"ל שיבש את מערכות הקשר של הספינה.

הספינה הלבנונית, שנקראת "ספינת האחווה", יצאה מלבנון בדרך לרצועת עזה במטרה לשבור את המצור הישראלי על רצועת עזה. לפי הדיווחים, הספינה נושאת מזון ותרופות לתושבי עזה. בדרכה לרצועת עזה עצרה הספינה בלרנקה שבקפריסין, משם יצאה לעזה. על הספינה נמצאים פעילי שמאל, פעילי זכויות אדם ומספר עיתונאים.

גורמים בצה"ל אישרו כי על סיפונה של הספינה נמצא הארכיבישוף הילריון קפוצ'י, שנעצר בשנת 1974 לאחר שהבריח נשק לפעילי אש"ף. הוא הועמד לדין ונדון ל-12 שנות מאסר אך שוחרר אחרי שלוש שנים בעקבות בקשת האפיפיור ממשלת ישראל. לדברי הגורמים, כשיורדו הנוסעים מהספינה קפוצ'י יילקח לחקירה.

(פרסום ראשון: 11:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully