וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייו הידועים לשמצה של דוקטור מוות

טלי גולדשטין

5.2.2009 / 10:31

אריברט היים נודע בכינוי "דוקטור מוות" בשל שיטות ההריגה האכזריות בהן השתמש במחנה הריכוז בו שרת. החיפוש אחריו החל ב-1962

פושע המלחמה הנאצי, ד"ר אריברט היים, הידוע בכינויו "דוקטור מוות", עקב הזוועות שביצע, מת בקהיר ב-1992. תחקיר משותף של תחנת הטלוויזיה הגרמנית ZDF וה"ניו יורק טיימס", חשף היום (חמישי) שהיים גר במשך 30 שנה בקהיר, התאסלם בתחילת שנות ה-80 ושינה את שמו לטארק פריד חוסין.

היים נולד ב-28 ביוני 1914 באוסטריה. בהיותו בן 21, הוא הצטרף לסניף המקומי של המפלגה הנאצית, שלוש שנים לפני שאוסטריה סופחה לגרמניה. לאחר מכן הוא הצטרף לוואפן אס.אס, הזרוע הצבאית של האס. אס.

את הכינוי המצמרר "דוקטור מוות" קיבל היים בגין הסאדיסטיות שהפגין במהלך שירותו כרופא במחנה הריכוז מטהאוזן שבאוסטריה. לאחר תום מלחמת העולם השניה, המשיך היים לעבוד כרופא בעיר הגרמנית באדן באדן עד 1962, אז נאשם בפשעי מלחמה ונמלט מהמדינה. החיפוש אחריו נמשך עשורים והתפרש ברחבי העולם. רמזים למקום הימצאו של היים הגיעו מאורוגוואי, ספרד, שוויץ, ברזיל וצ'ילה.

גם רופא וגם מעצב פנים

ציידי נאצים היו משוכנעים עד לא מזמן כי היים מבלה את שנותיו האחרונות סמוך לבתו בדרום צ'ילה או מעבר לגבול בפטגוניה שבארגנטינה. עתה מסתבר שהיים התגורר תחת שם בדוי בבירת מצרים קהיר, המיר דתו לאיסלם ומת ב-1992.

הרופא האוסטרי הואשם בגרמניה בגין רצח מאות עצירים יהודים במחנה הריכוז באמצעות שיטות אכזריות במיוחד. על פי עדויות של ניצולי שואה, הוא נהג להזריק ללב קורבנותיו דלק, מים או רעל ואף הוציא מגופם איברים ללא שימוש בחומר הרדמה כדי לראות מה רמת הכאב שהם מסוגלים לסבול. הוא גם נודע כמי ששמר גולגולת אחד מקורבנותיו והשתמש בה כמשקולת לניירות.

היים גם נהג לתזמן את הזמן שלקח לקורבנותיו למות באמצעות שעון עצר. אחד מניצולי השואה אף האשים אותו בעריפת ראש אחד מקורבנותיו ובישול עורו. מעדות אחרת נטען כי היים הסיר עור של עציר עליו היו קעקועים והשתמש בו כריפוד לספתו.

הפושע הנאצי המבוקש ביותר

היים היה הפושע הנאצי המבוקש ביותר ועמד בראש רשימת פושעי המלחמה המבוקשים של מרכז שמעון ויזנטל. בתו אמרה כי אביה מת ב-1993 בארגנטינה, אך לא הצליחה למצוא תעודת מוות. הבת ושני אחיה, המתגוררים בגרמניה, מעולם לא דרשו את 1.5 מיליון הדולרים המופקדים בחשבון הבנק האירופי על שמו של היים.

לדברי צייד הנאצים הדוקטור אפרים זודוף ממרכז שמעון ויזנטל, הוא עדיין לא מוכן להכריז באופן רשמי על ביטול החיפוש אחרי היים עד שתיערך חקירה מדוקדקת יותר של הראיות. "הדבר החשוב ביותר שחסר הוא גופתו. אין קבר, אין גופה ואין בדיקות ד.נ.א", אמר.

חברים וקולגות ממצרים מספרים כי לא ידעו על עברו. על פי עדויותיהם, הוא ביקש שגופתו תיתרם למדע או תישרף, אך על פי התחקיר הדבר לא בוצע בשל סיבות דתיות וגופתו נקברה בבית קברות בעיר העתיקה בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully