וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חודשי מאסר לגננת שהורשעה בהתעללות

עדי שמחוביץ

5.2.2009 / 10:30

גילה יעקב הורשעה בהתעללות בילדים בגן בו הועסקה. ביהמ"ש: "במקום להעניק אכסנייה אוהבת, היא הפכה את חייהם לסיוט"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) עשרה חודשי מאסר ועוד 18 חודשי מאסר על תנאי על הגננת גילה יעקב, שנחשפה בתוכנית "כלבוטק" והורשעה לפני כארבעה חודשים בהתעללות בילדים. במסגרת הסדר טיעון הואשמה יעקב בשני סעיפים של התעללות בחסרי ישע וארבע סעיפים של תקיפת פעוטות.

השופט חאלד כבוב כתב בגזר הדין: "דומה שלנוכח ריבוי מקרי האלימות בפרשה זו כל עונש שיוטל על הנאשמת שאינו כולל עונש מאסר בפועל, לריצוי מאחורי סורג ובריח, יחטיא את מטרת הענישה הראויה והעיקרית של הרתעת היחיד והרבים שלא לנקוט באלימות כלפי חסרי ישע". הוא ציין שלפי עדות ההורים נגרם נזק רב לילדים, ובית המשפט היה חייב לראות זאת לנגד עיניו.

עוד נכתב בגזר הדין, כי "במקום להעניק לפעוטות אכסניה חמה ואוהבת, היא הפכה את חייהם של אחדים מהם לסיוט מתמשך... אדרבה, יהיה עונש זה לנגד עיניהם של כל מי שמבקש לעסוק בחינוך, ובמיוחד בגיל הרך, כדי שמעשים מסוגו לא ישנו".

פרקליטתן של המשפחות, ד"ר דנה פוגץ' ממרכז נגה שבקריה האקדמית בקרית אונו, אמרה כי "העונש ראוי, אך המחדל הוא שלפי החוק עבריינית שהורשעה בהתעללות בילדים יכולה לחזור ולעבוד עם ילדים". לדבריה, "אנחנו מתכוונים להיאבק בכנסת הבאה לשינוי החוק, באופן שכל מי שהורשע בעבירות אלימות כלפי ילדים יהיה מנוע מלעסוק בכל תחום הקשור לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully