וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה ערעורו של פרי אך הקל בעונשו

עדי שמחוביץ

5.2.2009 / 10:39

עו"ד ישראל פרי, שנמצא לפני כשנה אשם בפרשת הפנסיה הגרמנית, נשלח ל-10 שנות מאסר. ניצולת שואה: "שרלטנים כמוהו יורתעו"

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעורו של עו"ד ישראל פרי שהואשם בפרשת הפנסיה הגרמנית והותיר את הרשעתו על כנה. עם זאת, בית המשפט החליט להפחית את עונשו של פרי מ-12 ל-10 שנות מאסר בפועל. על פרי נגזרו גם לפני כשנה 5 וחצי שנות מאסר על תנאי וקנס של כ-22 מיליון שקל.

פרי הורשע בעבירות של גניבה בידי מורשה, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, תיווך ועיסוק בביטוח ללא היתר ובקבלת דבר בנסיבות מחמירות. על פי הכרעת הדין, פרי גנב כ-320 מיליון מארק גרמני בסכומי פרמיות ביטוח ששולמו מראש לחברות בשליטתו. במהלך הדיון ביקשה עו"ד מיכל רוזן-עוזר מפרקליטות המדינה, שפרי יחל בביצוע גזר הדין מיידית. סנגורו של פרי, עו"ד יעקב ויינרוט, ביקש עיכוב ביצוע ובית המשפט נענה לבקשתו והורה לעכב את ריצוי המאסר למשך 30 ימים. קרובת משפחה של פרי התעלפה במהלך הדיון.

עו"ד רוזן-עוזר אמרה בתום הדיון כי: "אנחנו מרוצים מפסק הדין. נזכור שההרשעה החזקה נותרה על כנה. גם עונש מאסר של 10 שנים הוא ראוי והולם. המסר בתיק הזה הוא מאוד חשוב". במהלך הדיון התעלפה קרובת משפחה של פרי".

ניצולת השואה דבורה רייכר,בת 82, אמרה בתגובה: "אין לי נקמה, אני רק מקווה שפסק הדין ירתיע אנשים שרלטנים כמוהו ולא ינשלו אנשים מרכושם. האדם הזה גזל מהרבה אנשים, לקח להם את הרכוש, הוא עקץ רק את הזקנים, את השכבה החלשה בארץ. כל הכבוד לבית המשפט והפרקליטות שעשו את כל המאמצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully