וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל את ראש ג'יהאד האיסלמי בצפון השומרון

יהושע בריינר וניר יהב

5.2.2009 / 7:14

עלא אבו א-רוב נהרג הלילה במהלך חילופי אש שהתפתחו עם חיילי כוח דובדבן בקבטייה סמוך לג'נין. מקורות צבאיים: אבו רוב תכנן פיגוע גדול בעורף הישראלי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בפעילות משותפת של יחידת דובדבן וחיילי גדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי נהרג הלילה (חמישי) בקבטייה הסמוכה לג'נין עלא אבו א-רוב, פעיל בכיר בג'יהאד האיסלמי הנחשב למפקד הזרוע הצבאית של הארגון פלוגות אל-קודס בעיירה. לדברי גורם ביטחוני, אבו א-רוב ניסה בחודשים האחרונים להוציא פיגועים נגד ישראל. המבצע הלילה בוצע בעקבות מעצר של מרבית חברי החולייה אותה הפעיל אבו רוב.

במהלך פעילות של כוח דובדבן בעיירה החלו חילופי אש בין אבו א-רוב לבין החיילים שבסופם נהרג המבוקש. כוח צה"ל זיהה את אבו א-רוב כשהוא חמוש ברובה, ירה לעברו והרג אותו.על גופתו נמצאו מספר מחסניות.

בסריקות שערכו החיילים בביתו של אבו א-רוב לאחר מכן התגלו מטען חבלה, כלי נשק ואפוד ובו מספר מחסניות. עדי ראייה פלסטינים מקבטייה מסרו כי כוח צה"ל נכנס לביתו של אבו א-רוב וחיסל אותו שם. הם הוסיפו כי הוא נורה בראשו ובחזהו ומת במקום.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי מסרה בתגובה כי בכוונתה להגיב בעוצמה "במקום ובזמן המתאימים". לדברי הזרוע, "האויב ישלם את המחיר על פשעיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully