וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: פועלי הנמל לא יפרקו סחורה מישראל

גילי גוראל

4.2.2009 / 20:20

איגוד הפועלים הודיע כי הסירוב לפרוק אוניות מישראל הוא מחאה נגד "מדינת האפרטהייד" בעקבות ההתקפה על עזה

פועלי הנמל בדרום אפריקה לא יפרקו אוניות הנושאות סחורה מישראל, מתוך הזדהות עם הפלסטינים, לנוכח פעולת ישראל בעזה. כך הודיע היום (רביעי) איגוד עובדי התחבורה הדרום אפריקאי. ארגון הגג של איגודי הפועלים במדינה (COSTAU) והוועד לסולידריות פלסטין הודיעו כי הסירוב הוא חלק משבוע של פעילות נגד "מדינת האפרטהייד" הישראלית. הארגון קרא לפועלים בכל העולם לפעול להחרמת סחורות מישראל "עד שפלסטין תהיה חופשית".

לדברי מזכ"ל האיגוד, רנדל האוורד, נראה כי ספינה ועליה סחורה מישראל מתקרבת כעת לנמל דרבן. אם יתברר שמקור הטובין שעליה אכן בישראל, פועלי האיגוד לא יפרקו אותה. פעולות מחאה אחרות שמתכנן הארגון כוללות הפגנות ברחבי המדינה בסוף השבוע.

דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר לוואלה! חדשות כי "הנושא ידוע למשרד החוץ ולשגרירות ישראל בפרטוריה ומצוי בבדיקה". לדברי דובר המשרד יגאל פלמור, "אם האנשים הללו חושבים שעל ידי סירוב לפרוק משלוחים מישראל הם מקדמים את תהליך השלום, עליהם לחזור לבית הספר כי הם לחלוטין טועים בקריאת המצב במזרח התיכון".

הארגון הדרום אפריקאי הוסיף כי הוא מצדיע "למיליוני הפועלים ברחבי העולם שגינו בפומבי ופעלו לבידוד מדינת האפרטהייד ישראל, צעד שיהדהד אצל פטרוניה הגאוותניים של ישראל בארצות הברית שמשלמים על מכונת ההרג הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully