וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל חשף 5 קטיושות בדרום לבנון

ניר יהב ויהושע בריינר

4.2.2009 / 19:36

כוחות האו"ם איתרו את הקטיושות באזור נאקורה בדרום לבנון. מקור ביטחוני: "הקטיושות היו שייכות לארגונים פלסטינים בלבנון"

כוחות יוניפי"ל בלבנון איתרו הערב (רביעי) חמש רקטות מסוג קטיושה בוואדי חמול שבאזור נאקורה בדרום לבנון. על האזור הוטל סגר ביטחוני וכוחות של צבא לבנון נקראו לאזור. מקור ביטחוני לבנוני מסר לאתר חדשות לבנוני כי חמש הרקטות שנמצאו לא היו מוכנות לשיגור, אם כי לדברי דוברת יוניפי"ל, בסמוך לרקטות נמצא גם משגר וחוטים חשמליים. הדוברת הוסיפה כי "צוותי חקירה של יוניפי"ל וצבא לבנון פתחו בחקירת הנושא".

בימים האחרונים העלו בצה"ל את הכוננות בגבול הצפון, בעקבות התקרבות יום השנה לחיסולו של קצין המבצעים של החיזבאללה עימאד מורנייה. במערכת הביטחון מעריכים כי הטילים לא היו שייכים לחיזבאללה אלא לאחד מהארגונים הפלסטיניים הפועלים בדרום לבנון, ככל הנראה ארגון הקשור לאחמד ג'יבריל. יחד עם זאת מבהירים במערכת הביטחון כי "כל דבר שנעשה בדרום לבנון נעשה בהסכמה או בהסכמה שבשתיקה מצד חיזבאללה". ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק ביקרו לאחרונה בגבול הצפון.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" נורו לעבר ישובי הצפון חמש קטיושות בשתי תקריות שונות. אחת פגעה בבית אבות בנהריה אך לא גרמה לנפגעים. שתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים ושתיים נוספות בשטח לבנון. בצה"ל העריכו כי ארגון פלסטיני בלבנון, ולא חיזבאללה, הוא שאחראי לירי.

יום השנה לחיסול מורנייה

בעוד שבוע תמלא שנה לחיסולו של מורנייה. בעקבות כך הועלתה הכוננות בגבול הצפון וביום ראשון הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרה לפיה "חיזבאללה ערוך ככל הנראה לקראת ביצוע פיגוע חמור (התנקשות, חטיפה) ביעד ישראלי בחוץ לארץ".

בסוף השבוע האחרון הבטיח חסן נסראללה, בנאום טלוויזיוני לרגל "יום החירות" המציין את שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל, כי ארגונו ינקום בישראל. "התגובה לחיסול מורנייה, שמטרתה ללמד לקח את הרוצחים, היא דבר הכרחי", אמר. "אולם לגבי השאלות מתי תבוא התגובה ומה היא תהיה", אני רק יכול לומר 'אל תצפו מאיתנו להתייחסות בנושא'".

לפני כשבוע דווח כי ישראל, בסיוע ארגון ביון זר, סיכלה פיגוע נגד מטרה ישראלית באירופה. לדברי בכירים במערכת הביטחון, "מדובר בפיגוע גדול שהיה אמור לגבות קורבנות רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully