וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה במספר חולי העגבת והאיידס בת"א

נעמה טלמור

4.2.2009 / 16:50

לפי נתוני ביה"ח איכילוב, מספר החולים בקרב הקהילה ההומו-לסבית בחודשיים האחרונים זהה למספר האנשים שהתגלו כחולים מאז 2000

התפרצות עגבת ואיידס בקהילה ההומו-לסבית בתל אביב: לפי נתונים שהעביר המרכז הרפואי איכילוב למשרד הבריאות, מספר האנשים שהתגלו כחולי עגבת בקרב הקהילה מדצמבר 2008 ועד היום זהה למספר האנשים שהתגלו כחולים במחלה מאז שנת 2000, ועומד על 11.

"ברגע שראינו שהמקבץ גדול באופן חריג, דיווחנו למשרד הבריאות", אמר ד"ר דן טורנר, מנהל מרכז האיידס באיכלוב. "מה שמטריד פה זה שחלק מהאנשים שהתגלו כחולי עגבת הם כבר נשאים של איידס. ככל הנראה, אותם נשאים מקיימים יחסי מין לא מוגנים, מה שאומר שבכך הם היו יכולים להדביק ולהידבק מאיידס".

מהנתונים עולה, שחלק נוסף מהנשאים התגלו כנשאי איידס ועגבת חדשים בו זמנית. "זה לא מפתיע ששתי המחלות יהיו יחד", אמר ד"ר טורנר, "כאשר קיימת אוכלוסייה שכאמור מקיימת יחסי מין לא מוגנים".

במקביל, מספר הנשאים החדשים של נגיף האיידס, שהתגלה במרכז האיידס באיכילוב עומד על עשרה – כפול ממה שמתגלה כל חודש. "מתוך אחריות למה שקורה בקהילה הומו-לסבית, חשוב היה לי שהדבר יוודע", אמר טורנר. "אנחנו מודאגים", סיכם. "היקף התופעה עדיין אינו ידוע. לא זכורים לי בעבר כאלה נתונים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אנו מקיימים חקירה אפידמיולוגית במטרה לבדוק האם מדובר בתופעה או באירוע נקודתי. יחד עם זאת, וללא שום קשר לאירוע זה, משרד הבריאות חוזר ומדגיש כי יש לקיים כללי היגיינה קפדניים ובעיקר להשתמש בקונדום כאשר מדובר במין מזדמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully