וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מת ממציא הפליימוביל

טלי גולדשטין

4.2.2009 / 12:43

את אחד הצעצועים הפופולריים מזה 30 שנה המציא הנס בק, יצרן רהיטים גרמני ב-1974. 2.2 מיליארד דמויות נמכרו בעולם כולו

הנס בק, ממציא צעצועי הפליימוביל, מת בגיל 79. בק, יצרן רהיטים וחובב המצאות, המציא את הצעצוע הפופולרי ב-1974 לאחר שהתבקש לייצר מודל חדש של צעצוע שניתן לאסוף. בתחילה, חשב בק ליצור סדרה של מכוניות, אך בסופו של דבר הגה את רעיון הבובות והבטיח לעצמו מקום בדפי ההיסטוריה של הצעצועים.

בק יצר עולם שלם של דמויות מפלסטיק להן רגליים וזרועות שניתן להזיז ולכופף ולכד את דמיונם של ילדים בכל רחבי העולם. מעל 2.2 מיליארד דמויות פליימוביל נמכרו עד היום ב-70 מדינות שוות.

הדמויות המקוריות היו אביר, בנאי ואינדיאני. אמפריית הפליימוביל התרחבה במשך השנים ונוספו לה דמויות רבות כגון פיות, כבאים, אחיות, שוטרים, עצירים, פיראטים – כולם בגובה 7.5 ס"מ. לדמויות נוספו כמובן מוצרי לוואי.

הרעיון ליצור את הצעצוע עלה על רקע משבר הנפט העולמי בתחילת שנות ה-70, כשמחיר הפלסטיק התייקרו פי 6. צעצועים גדולים הפכו ליקרים מדי והיצרניות נאלצו למצוא פתרונות אחרים. בק התבקש לפתח "מערכת משחק של חלקים קטנים שאפשר להרחיבה, שתיוצר מחומר איכותי סינתטי".

חברת "ברנדסטאטר", הבעלים של פליימוביל, דיווחה על הכנסות בסף 408 מיליון דולר בשנה שעברה, בעיקר הודות למכירות הצעצוע. דמויות הפלסטיק זכו במספר פרסים הודות לאיכות הגבוהה שלהן והערך החינוכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully