וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה פועל לצמצום הנשק הגרעיני בעולם

טלי גולדשטין

4.2.2009 / 11:43

נשיא ארה"ב שם את הנושא בראש סדר העדיפויות ושואף לצמצם את הנשק הגרעיני ב-80%. לשם כך יפתח בדיאלוג נרחב עם רוסיה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מתכונן לנקות את העולם מנשק גרעיני. ה"טיימס" הלונדוני דיווח הבוקר (רביעי) כי אובמה צפוי לפתוח בשיחות השאפתניות ביותר עד כה בין ארה"ב לרוסיה, שמטרתן להפחית את מלאי הנשק הגרעיני ב-80%.

במסגרת האמנה המתוכננת, יקוצץ מספר ראשי הנפץ הגרעיניים בכל מדינה לאלף בלבד. ליוזמה קדמה ביקורת של תוכנית ממשל בוש להציב מערכת הגנה מפני טילים במזרח אירופה, תוכנית לה מתנגדת מוסקבה בכל תוקף.

סרגיי איוונוב, סגן ראש הממשלה הרוסי, קיבל בברכה את הכרזתו של אובמה. "אנו מברכים על הצהרת ממשל אובמה על כך שהוא מעוניין לפתוח עמנו בשיחות שיושלמו עוד השנה בחתימה על הסכם חדש להתפרקות מנשק גרעיני", אמר איוונוב.

אובמה מעוניין להקים משרד חדש שיטפל בסוגיית ההתפרקות מנשק גרעיני בעולם. משרד זה יהיה אמון על השיחות ויעמוד בראשו גארי סאמור, שכיהן בממשל הנשיא לשעבר ביל קלינטון. המשרד יהיה תחת חסות משרד החוץ האמריקאי ומזכירת המדינה הילרי קלינטון. כל הסכם שיתקבל ידרוש ממדינות נוספות שלהן נשק גרעיני לצמצם את המלאים.

הנשיא האמריקאי התחייב לשים את קיצוץ הנשק הגרעיני בראש סדר עדיפויותיו והצעד הראשון שלו יהיה לפתוח מחדש בשיחות עם מוסקבה על מנת להחליף את אמנת ההתפרקות מנשק גרעיני שנחתמה בין ארה"ב לרוסיה ב-1991, שתוקפה יפוג בדצמבר. במסגרת אמנה זו, שתי המדינות הפחיתו את המלאים שלהן מעשרת אלפים ראשי נפץ ל-5,000. "אנו מוכנים לפתוח בדיאלוג נרחב עם רוסיה לגבי הסוגיה. אל תופתעו אם מספר ראשי הנפץ יופחת", אמר בכיר בממשל אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully