וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודה: "פישלתי במינוי שר הבריאות"

טלי גולדשטין

4.2.2009 / 10:30

נשיא ארה"ב הודה שקיבל החלטה מוטעית כשמינה את הסאטור לשעבר טום דאשל לשר, לאחר שנחשף כי העלים מס. "אני נוטל אחריות מלאה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודה אמש (שלישי) כי עשה טעות במינוי טום דאשל, מושל דרום דקוטה לשעבר ומנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, לשר הבריאות בממשלו החדש. לדברי אובמה, פרשת העלמות המס של דאשל שלחה מסר מוטעה לציבור האמריקאי כי היחס לבעלי עוצמה שונה מהיחס באדם הפשוט.

דאשל הודיע מוקדם יותר כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד שר הבריאות בממשלת אובמה על רקע חשיפת הפרשה. מהבית הלבן נמסר כי אובמה מקבל את החלטתו של דאשל "בצער ובעצב". בראיון לרשת CNN אמר אובמה: "אני חושב שפישלתי ואני נוטל אחריות מלאה על כך. אנחנו מבטיחים לתקן את המצב כדי שפרשה מסוג זה לא תישנה", הוסיף.

על פי דיווח ה"וושינגטון פוסט" בסוף השבוע, דאשל סיפר לנשיא אובמה כי העלים מס במשך שנים, כחודש לאחר מינויו. ב-2 בינואר שילם דאשל מיסים שלא שולמו בזמן בסך 140 אלף דולר למשרד האוצר האמריקאי ורק יומיים לאחר מכן הודיע על כך לוועדה הפיננסית של הסנאט. דאשל התנצל ביום שני על הטעויות שעשה בתום לב, לדבריו, ואמר כי ישמח לענות על כל שאלה שתהיה לוועדה הפיננסית של הסנאט לשאול אותו.

פרשת המס והספק לגבי פעילותו של דאשל, הנחשדת בלוביזם, העניקה למבקרים תחמושת להטיל ספק בקריאתו של אובמה לשינוי בתרבות השחיתות והשתדלנות החוגגת בוושינגטון מזה שנים. "בסופו של דבר, המצע שלי הסתמך על קריאתי לשינוי בוושינגטון", אמר אובמה בראיון. "איני רוצה לשלוח מסר לעם האמריקאי על כך שקיימות שתי שיטות שיפוט – אחת לחזקים ובעלי השררה ואחת לאדם הרגיל שעובד מדי יום ומשלם מיסיו בזמן", הוסיף. אובמה הגן על ההחלטה הראשונית למנות את דאשל ואמר ""דאשל היה האיש הנכון להוביל את המאבק למען רפורמה במגזר הבריאות".

דובר הבית הלבן רוברט גיבס התעקש כי החלטת דאשל לפרוש היתה החלטה שלו בלבד ולא התקבלה עקב לחצים מהממשל.

מסקר חדש של USA טודיי וחברת הסקרים גאלופ עולה כי אחוזי התמיכה באובמה עדיין גבוהים – 66%. הצעדים בהם נקט עד כה כדי לשנות את חוקי האתיקה בתוך מסדרונות הקפיטול והבית הלבן זכו ל-76% אחוזי תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully