וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות טעתה בשם הנתבע ותשלם פיצויים

קובי מנדל

3.2.2009 / 17:04

ההסתדרות תבעה את יוסף אלבז, אולם התברר כי מדובר באדם אחר הנושא את שמו. תשלם לאלמנתו פיצויים בסך 20 אלף שקלים

בימ"ש השלום בחיפה הורה היום (שלישי) להסתדרות העובדים הכללית החדשה לפצות אלמנה מקרית ים בסכום של 20 אלף שקלים , לאחר שההסתדרות הגישה תביעה שגויה נגד בעלה המנוח במקום נגד אדם אחר.

ההסתדרות הגישה תביעת פיצויים נגד יוסף אלבז, תושב קרית ים בסך 444,340 שקלים בגין חובות כספעעם. משלא הגיש אלבז כתב הגנה, ביקשה ההסתדרות מבית המשפט כי יינתן נגדו פסק דין ולאחר מתן פסק הדין היא אף פתחה נגדו בהליכי הוצאה לפועל. לבסוף התברר כי ההסתדרות טעתה וכי החייב האמיתי הוא אדם אחר בשם יוסף אלבז, המתגורר ברחוב אחר בקרית ים. כשגילתה ההסתדרות את טעותה היא ביטלה את ההליכים כנגדו.

לימים אלבז הלך לעולמו בעקבות מחלת הסרטן ואלמנתו הגישה תביעה ודרשה פיצוי על העוול שנגרם לבעלה המנוח באותם הליכים השגויים שנוהלו נגדו על ידי ההסתדרות.

השופט אהרון אליקים קיבל את תביעת האלמנה, ובשל עוגמת הנפש והעלבון שנגרמו לבעלה המנוח חייב את ההסתדרות לפצותה, בצרוף הוצאות משפט בסך 10 אלף שקלים. השופט אליקים ציין בפסק הדין כי ההסתדרות נהגה במקרה זה ב"עזות מצח רבה". לדבריו, "כל חטאו של אלבז היה כי הוא נולד עם שם זהה לשמו של אדם אחר שלטענת הנתבעת חייב לה כספים, מזלו הרע של אלבז היה כי דרכיו הצטלבו עם הנתבעת חסרת הרגישות", אמר השופט.

  • עוד באותו נושא:
  • ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully