וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוותיקן מודים: "האפיפיור טעה"

טלי גולדשטין

3.2.2009 / 16:35

בכיר בוותיקן אמר כי בנדיקטוס ה-16 ביצע "טעויות ניהוליות" כשהשיב לוותיקן את הבישוף מכחיש השואה. "היתה אי הבנה גדולה"

הקרדינל וולטר קספר, האחראי על קשרי הכניסה עם היהודים בוותיקן, אמר היום (שלישי) כי האפיפיור בנדיקטוס ה-16 עשה "טעויות ניהוליות" כשהחליט להשיב את הבישוף ריצ'רד וויליאמסון, שהכחיש בעבר את קיומם של תאי הגזים.

החלטת האפיפיור להשיב את הבישוף לשורות הכנסייה מבלי להיוועץ תחילה ביועציו עוררה סערה ברחבי העולם ואילצה את הוותיקן ליישם בקרת נזקים. "המחלוקת מדאיגה מאד", אמר הקרדינל קספר. לדברי, "היתה אי הבנה וטעויות בניהול מצד הכס הקדוש. האפיפיור רוצה לפתוח בהידברות בגלל שהוא רוצה אחדות בפנים ובחוץ", הוסיף.

הקרדינל אמר גם כי למרות העובדה ששמותיהם של הבישוף וויליאמסון ושלושה בישופים אחרים טוהרו, הם עדיין אינם חברים בכנסייה הקתולית באופן מלא. הוותיקן טען להגנתו כי טיהור שמו של וויליאמסון, המנהל את הכנסייה הקתולית בארגנטינה, אינה מעידה על כך שהאפיפיור תומך בדעותיו על השואה.

האפיפיור מנותק

הפרשה גרמה למתיחות ביו הכנסייה לקהילה היהודית ברחבי העולם, והותירה את הרושם כי הוותיקן מקבל החלטות בפזיזות. המבקרים האשימו את האפיפיור בן ה-81, הידוע בשמרנותו ובכינוי "הרוטוויילר של אלוהים", בכך שהוא אינו מחובר להשקפות הכנסייה הקתולית הפרוגרסיבית. הביקורת נגד האפיפיור החריפה השבוע לאחר שהתיאולוג הליברלי הרמן הרינג קרא להתפטרותו של הכס הקדוש מתפקידו. גם בגרמניה – בה הכחשת השואה היא פשע הגורר עונש מאסר - נשמעה ביקורת קשה נגד החלטת האפיפיור.

ז'יל ברנהיים, הרב הראשי של צרפת בה מתגוררת הקהילה היהודית הגדולה באירופה, הוקיע את דברי וויליאמסון כ"מעוררי שאט נפש". היומון הבלגי "לה ליברה בלז'יק", כינה את הוותיקן "עיוור" ו"חירש" השווה בין וויליאמסון לנשיא אירן אחמדינג'ד.

בשבוע שעבר, הבישוף וויליאמסון הביע חרטה על הבעיות שגרם לאפיפיור בגלל הערותיו הבלתי הולמות, אך סירב לחזור בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully