וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

3.2.2009 / 15:41

איך מצילים עיניים של כלב, ומה הקשר בין חירחורים לדלקות עיניים אצל חתולים? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

לפני חצי שנה אובחנה לכלב שלי, בן 4, גלאוקומה. ארבעה מומחים לעיניים נתנו פתרונות שונים - להסיר את העיניים; לעשות ניתוח לייזר; להחליף את העדשות; לתת לו לחיות עם זה. הכלב מאוד שמח, רק פעיל פחות לאחרונה. מה עצתך?

להציל את הראייה ככל הנראה לא תוכלו, על פי התיאור מדובר בכלב שסבל מלחץ גבוה מאד לזמן ממושך. מצב כזה "מחסל" את עצב הראייה באופן בלתי הפיך. לגבי הצלת העין באופן קוסמטי יש אופציה של טיפול בהזרקה תוך עינית להפסקת יצירת הנוזל - הטיפול נקרא אבלציה כימית ואינו מסובך או יקר. אפשר לחיות עם כלב עיוור די טוב, אני מכיר מספר כלבים שחיים כך. חשוב לא לשנות מיקום של רהיטים או חפצים, במיוחד מיקום המיטה והמים חשוב מאד. כלב נוסף פעיל ובעל אופי טוב יכול מאד להשפיע לטובה על הכלב ולשמש לו כמדריך או כלב נחיה אפילו ללא הדרכה. כלבים מעצם היותם להקה קולטים את הכלב השני ונצמדים ל"המלצותיו". בהחלט מכיר דוגמאות מאד מעניינות.

הכלבה שלי משתעלת מאד חזק כמו ברונכיט ונראה שמדי פעם היא מעלה ליחה לפה ובולעת בחזרה. האם זה דורש ביקור אצל וטרינר?

שיעול יכול להיות מכמה סיבות נפוצות אך יש לבצע אבחון מסודר. למשל: שעלת המכלאות, בעיית לב, תולעת הפארק, קריסת קנה הנשימה (נפוץ מאד בכלבים זעירים ופחוסים), דלקת או גוף זר ועוד. בדיקה ראשונה של הקשבה עם סטטוסקופ, צילומי חזה וא.ק.ג יתנו מענה די טוב למיקוד האבחון של הבעיה.

יש לי חתולים מסוג הימלאיה בני חמישה חודשים (זכר ונקבה). יש לי שתי בעיות איתם: 1. הם כל הזמן מחרחרים, האם זה נורמלי? 2. יש להם דלקות עיניים חוזרות ונשנות, האם זה נורמלי ואיך מטפלים?

ייתכן והחתולים סובלים ממחלה ויראלית הפוגעת בדרכי הנשימה והעיניים. יש מספר וירוסים של חתולים הגורמים לכך. חלק מהטיפול עשוי להיות כסוי אנטיביוטי למניעת זיהומים משניים, יש היום תרופה ייחודית לעורר את המערכת החיסונית של חתולים נגד וירוסים. יש אפשרות לשלב בתזונה של חתולים כאלו חומצה אמינית ייחודית הנקראת ליזין והיא מסייעת לחתול להתגבר על הוירוס ולשקם את האפיתל של דרכי הנשימה. רצוי לבצע בדיקת דם לאבחון הבעיה.

לכלב שלנו, בן 8, התגלה גידול לימפומה. עשינו ביופסיה וקיבלנו תשובה חיובית ושהדרגה גבוהה, האם יש טיפול חוץ מכימותרפיה? אני רוצה לציין שהכלב מתנהג ממש כרגיל מבחינת אוכל, צרכים, משחקים ושובבות

לימפומה היא גידול של תאי הלימפה (לימפוציטים). בהחלט דבר נפוץ מאד וניתן לטיפול . הטיפול הוא רק כימותרפי אם מדובר בגידול מפושט או בדרגה גבוהה. יש חשיבות לביצוע מדויק של הוראות הרופא והגעה לטיפולים בזמן. במקרים מסוימים יכולה להיות החלמה לפרקי זמן ארוכים מספיק כדי לתת לכלב איכות חיים טובה לעוד כמה שנים. תלוי כמובן בסוג הגידול ומידת האלימות והממאירות שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully