וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון מחממת היחסים עם רוסיה

3.2.2009 / 15:10

מזכירת המדינה האמריקאית ושר החוץ הרוסי שוחחו בטלפון ובמהלך השיחה התחייבו השניים לשפר את היחסים בין רוסיה לארה"ב

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ועמיתה הרוסי סרגיי לברוב הסכימו היום (שלישי) לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר על סוגיות אסטרטגיות מרכזיות, כך עולה מדיווח משרד החוץ הרוסי. לבקשת הממשל האמריקאי, שני שרי החוץ שוחחו בטלפון ובמהלך השיחה "הובע עניין הדדי" לבניית סדר יום חיובי שינחה את היחסים בין המדינות לאחר עלייתו של הממשל האמריקאי החדש. הושם דגש על חשיבות הידוק שיתוף הפעולה ההדדי, כלכלי מדיני כגון המלחמה באפגניסטן", נמסר בהצהרה משותפת.

יחסי מוסקבה-וושינגטון הידרדרו באוגוסט לשפל שלא נראה כדוגמתו מאז קריסת ברית המועצות בעקבות המלחמה בין רוסיה לגאורגיה. כניסתו לתפקיד של הנשיא ברק אובמה עורר תקווה מחודשת לשיפור היחסים.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין דיווח באחרונה על אותות חיוביים מצד ממשל אובמה. בתוך כך, הודיעה בינואר ממשלת רוסיה כי החליטה להקפיא את תוכניתה להציב טילים סמוך לגבול עם פולין, תוכנית, שלדברי רוסיה, היתה תגובה לרצון ארה"ב להציב מערכת הגנה מפני טילים במזרח אירופה. הדיווח הצית מחדש את התקווה שהקרמלין רומז כי הוא רוצה להגביר את שיתוף הפעולה עם ארה"ב למרות הסוגיות השנויות במחלוקת כגון המלחמה בעירק והצטרפות חברות חדשות לארגון נאט"ו.

אובמה ונשיא רוסיה דמיטרי מדוודב צפויים להיפגש בפעם הראשונה אי פעם במהלך פסגת ה- G-20 שתיערך באפריל בלונדון ולדון בקידום את שיתוף הפעולה בסוגיית הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully