וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בדרום רצועת עזה

ניר יהב ויהושע בריינר

3.2.2009 / 17:50

מקורות פלסטינים מסרו כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו את מטה המשטרה הפלסטינית בחאן יונס ומנהרות באזור רפיח. עד כה לא דווח על נפגעים

מערכת וואלה!

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו: ענת ברק)

מקורות פלסטינים דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו הערב (שלישי) מטה של המשטרה הפלסטינית בעיר חאן יונס שברצועת עזה. עוד דווח כי חיל האוויר תקף מנהרות בגבול בין מצרים לרצועת עזה ומכונית בעיר רפיח. לפי הדיווחים הראשונים המגיעים ממקורות פלסטינים ברצועת עזה, מספר בני אדם נפצעו בתקיפות. קודם לכן דיווחו מקורות פלסטינים כי בשעות הצהרים פיזרו מטוסי צה"ל אלפי כרוזים ברפיח שבהם קראו לתושבים להתרחק מהגבול בין מצרים לרצועת עזה ובעיקר מאזור המנהרות.

הבוקר התפוצצה רקטת גראד בשטח פתוח במרכז אשקלון. לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם למבנים ולכלי רכב באזור הנפילה. בעקבות ירי רקטת הגראד כינס שר הביטחון אהוד ברק פגישת הערכת מצב בלשכתו בתל אביב.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס לירי הגראד לעבר אשקלון. במהלך סיור בעכו אמר אולמרט כי "ישראל תגיב לכל התגרות מצד חמאס ולו הקטנה ביותר". לדבריו, "לא נגלה סבלנות ולא נבליג על המשך ירי הטילים גם אם הוא בהיקף נמוך" מבדיקה שנערכה מוקדם יותר התברר כי חמאס עומד מאחורי ירי הגראד. עד כה שום ארגון לא נטל על עצמו אחריות, ככל הנראה מחשש לפעולה ישראלית נגדו.

גם שר הביטחון אהוד ברק הזהיר את חמאס ואמר כי "לא צריך להתבלבל. מול הירי תבוא תגובה ישראלית. אנחנו נתנו מכה קשה מאוד לחמאס וכעת הוא אוסף את השברים". לדבריו, "חמאס מעוניין בשקט, אבל הירי הנוכחי הוא עובדה, ומעובדות לא מתעלמים. אם יהיה שקט הוא יתקבל בשקט, אם יסתבר שצריך לתת מכה נוספת אולי אפילו חזקה יותר, אז היא תבוא בעיתוי ובצורה הנכונה".

במהלך סיור בגבול הצפון התייחס ברק גם למתיחות עם חיזבאללה על רקע התקרבות יום השנה לחיסולו של קצין המבצעים של הארגון עימאד מורנייה. "שמענו את אזהרות המסע שפורסמו לישראלים בחו"ל. אני רוצה לומר פה בגבול, כי אני לא ממליץ לחיזבאללה לנסות אותנו, התוצאות יכולות להיות יותר כואבות ממה שנדמה לו. כל ניסיון לפגוע בישראל יתקל בתגובה מצידנו".

לדברי ברק, "חיזבאללה הוא לא סתם ארגון טרור הפועל בהרים. נציגיו יושבים סביב שולחן הקבינט הלבנוני בביירות, עם מספיק שרים כדי להחליט כיצד לפעול, ולכן הממשלה הלבנונית נושאת באחריות לפעילות נגד ישראל. כל ניסיון לפגוע בישראל יגרור תגובה. אין צורך לפרט".

ברק הוסיף כי "ישנה דריכות גדולה סביב נושא עימאד מורנייה וקשה מאוד לדעת מראש מאיפה תגיע תגובת חיזבאללה". ברק אף הזהיר כי ישראל יכולה לפעול כנגד חיזבאללה. "אנו עירנים בכל הקשור לנושא ההברחות מסוריה לחיזבאללה, וישנן מספר מערכות נשק שאנו רואים אותן כמפרות איזון, שהעברתן מסוריה לחיזבאללה תחייב אותנו לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully