וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן נוסף למחאת הנעליים: ר"מ סין

טלי גולדשטין

3.2.2009 / 13:35

וון ג'יהבאו זכה לכבוד המפוקפק בו זכה נשיא ארה"ב לשעבר: במהלך נאום זרק עליו מפגין בריטי נעל. סין הביעה מחאה נמרצת

סין גינתה היום (שלישי) את המפגין הבריטי שהשליך נעל על ראש הממשלה וון ג'יהבאו בעת ביקורו אתמול בבריטניה. דוברת משרד החוץ הסיני כינתה את ההפרעה לנאומו של ראש הממשלה באוניברסיטת קיימברידג' כ"מעשה מעורר שאט נפש".

המשטרה בעיר קיימברידג' האשימה את משליך הנעליים בן ה-27 בהפרעה לציבור. הוא צפוי להופיע בפני בית המשפט בשבוע הבא. ככל הנראה, המפגין שאב השראה למעשה מתקרית דומה שאירעה לפני כחודשיים בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש בעירק. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של בוש ועמיתו נורי אל-מליכי, זרק עיתונאי עירקי ממורמר זוג נעליים על הנשיא האמריקאי כמחאה על המלחמה במדינה המוסלמית. בוש גילה זריזות מפתיעה והצליח להימלט מפגיעת הנעליים. משליך הנעל על הפוליטיקאי הסיני, שלא מצטיין ככל הנראה בפגיעה במטרה, לא הצליח לפגוע בוון והנעל נחתה במרחק כמטר ממנו.

"האוניברסיטה מארחת רודן"

לפי עדי ראיה, המפגין השליך את הנעל וצעק: "כיצד מסוגלת האוניברסיטה להזנות עצמה ולארח את הרודן הזה? כיצד אתם יכולים להקשיב לשקריו?"

וון המשיך בנאומו אחרי התקרית המביכה ואמר: "פנינו לשלום. תקרית זו לא תשבש את הידידות בין סין לבריטניה. שום כוח אינו מסוגל להרוס את ההרמוניה". ביקורו בן שלושת הימים של וון בבריטניה נפתח בהפגנות נרחבות נגד סין, של תומכי טיבט וארגונים התומכים בזכויות אדם. חמישה מפגינים נעצרו ביום ראשון לאחר שהפגינו מול שגרירות סין בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully