וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלה בראשותי תסיר את האיום מאשקלון"

רמי שני ויהושע בריינר

3.2.2009 / 12:45

יו"ר הליכוד הגיע לסיור במקום בו נפלה רקטת הגראד באשקלון. "תושבי אשקלון לא יכולים לסמוך על מדיניות החולשה של קדימה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) לביקור באשקלון כמה שעות לאחר התפוצצות רקטת הגראד במרכז העיר. נתניהו הגיע למקום פגיעת הרקטה וסייר באזור עם ראש עיריית אשקלון בני ועקנין. "ממשלה בראשותי תפעל למוטט את שלטון חמאס בעזה ותסיר את איום הטילים מעל אשקלון ושאר יישובי מדינת ישראל. זוהי המדיניות שלנו ואנחנו נבצע אותה".

נתניהו תקף את יריבתו יו"ר קדימה ציפי לבני: "כשאמרנו לפני כמה שנים שיירו רקטות על אשקלון, לבני וקדימה לעגו לנו וביטלו את כל האזהרות שלנו. מדיניות העיוורון והחולשה שלהם הביאו אותנו למצב הזה. תושבי אשקלון לא יכולים לסמוך יותר, לא על ניסים ולא על מדיניות החולשה של קדימה".

בתגובה מסרו מקדימה כי "ביבי מבלבל עצמו לדעת. הוא נמצא בפניקה ובלחץ. אנחנו שבים וקוראים לביבי להתייצב באומץ ובלי פחד לעימות עם ראש הממשלה הבאה של מדינת ישראל - ציפי לבני".

בשעות הבוקר התפוצצה רקטת גראד במרכז העיר. לא היו נפגעים אולם נזק נגרם למבנים ולכלי רכב באזור. הנפילה אירעה בשעה שהורים רבים הסיעו את ילדיהם לבתי הספר. ורבים מהם החליטו להשאיר את הילדים בבתים. בעקבות התפוצצות הרקטה החליט ועד ההורים העירוני באשקלון להשבית את הלימודים בכל מערכת החינוך בעיר. "החלטת הוועד מבוססת על קביעה לפיה הלימודים יושבתו מיד עם נפילת רקטה אחרי שנכנסה לתוקפה הפסקת האש".

למרות החלטת ועד ההורים, בתום הערכת מצב שקיימה עיריית אשקלון עם פיקוד העורף הוחלט לקיים את הלימודים בעיר. כזכור, בעקבות מבצע עופרת יצוקה הוכרז על מצב מיוחד בעורף, שבו פיקוד העורף הוא הקובע את ההנחיות. בעיריית אשקלון החליטו שלא להחמיר את המלצת הפיקוד ולקיים שיגרת לימודים רגילה.

ממלאת מקום יו"ר ועד ההורים העירוני סופי פנחס, אמרה כי "ההחלטה הובהרה לכל גורמי החינוך, לראש העיר ולמועצת העיר, כדי להעמיד תנאי ברור להמשך פעילות מערכת החינוך באשקלון. לא ייתכן שילדינו ימשיכו ללמוד בכיתות לא ממוגנות ובהעדר תנאי אבטחה סבירים".

"אנחנו אפילו לא צריכים להגיד, ההורים בעצמם לא שולחים את הילדים", אמר לוואלה! חדשות אלי שאטו, יו"ר ועד ההורים בבית הספר "בית יחזקאל" שבעיר. "בבית הספר של הילדים שלי אין אפילו מקום ממוגן אחד. זה יהיה כמו לשלוח את הילדים לטבח ידוע מראש. אם הרקטה הזו הייתה נוחתת עוד שעה אחת כשהילדים בכיתות, היה כאן פשוט תוהו ובוהו. עדיף שיישארו בבית, שם יותר בטוח".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully