וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה תנסה טיל שיכול להגיע לארה"ב

טלי גולדשטין

3.2.2009 / 12:55

המדינה הקומוניסטית רוצה להפגין את עוצמתה הצבאית בפני הממשל החדש בארה"ב ולשם כך תערוך ניסוי בשיגור טיל בליסטי חדש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

צפון קוריאה עושה שרירים לברק אובמה. המדינה הקומוניסטית מתכוננת לערוך ניסוי בשיגור טילים בליסטיים ארוכי טווח המסוגלים להגיע לארצות הברית. כך עולה מדיווחים הבוקר (שלישי) בכלי תקשורת בדרום קוריאה וביפן. לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", בכירים בממשלה חשפו צילום לווין בו נראה חפץ בצורת גליל מובל ברכבת באזור הכפרי של צפון קוריאה. החפץ זוהה כ"טאפודונג-2", טיל קרקע-קרקע בין-יבשתי שמסוגל לחצות את האוקיינוס השקט ולפגוע בהוואי או אלסקה.

לדברי המקור הדרום קוריאני, שהעדיף להתראיין בעילום שם, נמוכה הסבירות כי יתבצע ניסוי מסוג זה בחודשיים הקרובים. ככל הנראה, הרכבת שהובילה את הטיל עשתה דרכה ממפעל לייצור טילים במחוז צפון פיונגאן לאתר שיגור חדש בחוף המערבי. צפון קוריאה ערכה ניסויים בטילים ארוכי טווח ב-2006 ולפני כן ב-1998. שני הניסויים נערכו באתר שיגור במזרח המדינה.

החדשות על ניסוי הטילים התפרסמו בעוד צפון קוריאה מתכוננת ליום הולדתו ה-76 של מנהיגה קים ז'ונג איל בעוד שבועיים – יום בו נוהגת המדינה המסוגרת להתפאר בהישגיה הצבאיים ובפטריוטיזם של אזרחיה.

מלחמת עולם מתוצרת צפון קוריאה?

צפון קוריאה רכשה את טילי הסקאד הראשונים שלה מברית המועצות ומסין במהלך שנות ה-60. במהלך השנים, מדענים צפון קוריאנים פיתחו את הטכנולוגיה הסובייטית, אך לא הצליחו לפתח טיל לטווח ארוך. פריצת דרך אירעה עם פיתוחו של טיל הנודונג, בעל טווח של כ-1,300 קילומטרים. זהו נשק לא מדויק אך הוא מסוגל לשאת ראשי נפץ גרעיניים או כימיים.

ב-1998 ביצעה צפון קוריאה ניסוי ראשון בטיל לטווח ארוך חדש הנקרא טאפודונג. המאוימת העיקרית מהניסוי הייתה יפן, החוששת מאוד מהתקפה של צפון קוריאה. טילי הסקאד שבידי צפון קוריאה מסוגלים להגיע לדרום קוריאה, טילי הנודונג שלה מסוגלים להגיע ליפן והטאפודונג-2 מהווה איום על אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully