וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: עם של פראיירים

נתנאל איזק

3.2.2009 / 11:22

המצב הביטחוני רעוע, הכלכלי גרוע ואזרחי ישראל יצביעו שוב לאותם אנשים שאחראים למצב הזה. רק מהפכה תחלץ אותנו מהבוץ הפוליטי

הבוקר נורתה רקטת גראד למרכז אשקלון. עוד ידיעה ראשית בכל ערוצי התקשורת שמלמדת אותנו לקח חשוב- אנחנו עם של פראיירים!

לא רק בביטחון אבל לפחות דרכו ניתן לתת "פלאסיבו אפקט" לאומה שלמה.

אנחנו עם של פראיירים, כי כבר שישים שנה שיש מצב בטחוני רעוע ואלו הם תמיד אותם הגנרלים שקמים ומבטיחים ביטחון ושלום, ושהפעם הם למדו וילמדו לקח.

אנחנו עם של פראיירים, כי הזיכרון שלנו הוא כל כך קצר שממש במו ידנו אנו ממליכים את המנהיגים שהביאונו עד הלום, ועל ידי המצב הביטחוני מטשטשים את המציאות.

העוני במדינת ישראל הוא מחפיר ומשום מה במקום כלכלת שוק נכונה שתדע לצמצם פערים, שבעים אחוזים מהעם וממשלה אחת מתפללים יום יום שתשע-עשרה משפחות לא יקרסו. תשע-עשרה משפחות ששולטות בלמעלה משישים אחוזים בכלכלה הישראלית! מדינת ישראל היא הראשונה בעולם המערבי בפער בין עשירים ועניים!

ואנחנו? רק שלא נפספס את מבצעי החיסול בקניון הקרוב. או את מבצעי החיסול בעזה. העיקר שיש ביטחון וביבי מלך ישראל. כן כן! אותו הביבי שהביאנו עד הלום בגזרותיו והפרטותיו. אותו ביבי ה"ימני" שמסר את חברון, הצביע בעד ההתנתקות ואף הזמין את אסד לרחצה לילית על חופי הכנרת. הפעם הוא יחלץ אותנו מהבוץ.

מצב החינוך בארץ נמצא בירידה מתמדת וכל כמה שנים יש לנו "אופק חדש" או "דוח דברת" שיושיענו. שכר המורים הוא עלוב, צפיפות התלמידים בכיתות כשל ג'ינס צמוד במבושינו, ציוני הבגרות צוללים כרייטינג של ערוץ אחד. ההשכלה הגבוהה בקריסה, מוחות רבים נוטשים לחו"ל, סטודנטים לומדים-עובדים-מילואים-לומדים עצמם לדעת.

ואנחנו? תנו רק לשלוח את הילד לביה"ס ושיעשה איזה תואר על הדרך. העיקר שיש ביטחון וציפי מלכת ישראל. כן כן! אותה הציפי שבעד העלאת שכר הלימוד ומכריזה בקול רם על ניקיון כפיים, בזמן שקצר המאמר מלהכיל את חברי קדימה המואשמים והנחקרים. אותה ציפי "בעלת הניסיון" שהחליפה שבעה משרדי ממשלה בעשר שנים והמיטה עלינו את החלטת 1701 האומללה מלבנון ואת ההסכם המדיני הכביר של מבצע "עופרת יצוקה". הפעם היא תחלץ אותנו מהבוץ.

הממשלה הבאה כבר סגורה, על חשבוננו

ביטחון מדינת ישראל הוא צורך עליון, אבל טילים נוחתים על יישובנו כבר שנים ארוכות, דיבורי סרק על פעולה באיראן תופסות כותרות, נסראללה מצחק מולנו ו-48% משתמטים משירות צבאי. מאות אלפים יורדים מהארץ ואחוז קיקיוני משרת תדיר במילואים. השאלה היא לא מה יתרחש במלחמה הבאה אלא מי ישאר שם כדי להילחם?

העיקר שיש ביטחון וברק מלך ישראל. כן כן! אותו ברק שהשאיר מחסני תחמושת לנסראללה בשנת 2000, כדי שישגר לנו אותם חזרה ב-2006 והמתין עד "עידנא דבחירותא" ללמד את תושבי עזה מהי נחת זרועו כשהסקרים לא מחמיאים. זה גם אותו הברק, "מר ביטחון", שלא דואג לעצור את תופעת ההשתמטות ועדיין מנסה להסביר לנו מה השגנו במבצע הגדול בעזה (פילדלפי? שקט? משהו? מהם היעדים המהוללים שעמדנו בהם למען ה'?). הפעם הוא יחלץ אותנו מהבוץ.

אז אנחנו עם של פראיירים. כי כבר שישים שנה שמאכילים אותנו באותה הכפית ואנו בולעים בהערצה את שיקוי הפלא שנקרא "המצב הביטחוני". ככה ניתן להתעלם מהמציאות ולעסוק תמיד בעניינים הבוערים גם כשהם על חשבון הדברים ההכרחיים ביותר לאהבת ישראל, שוויון זכויות ומדינה בריאה חברתית.

שלא תהיה לכם טעות! ביבי יהיה רוה"מ. ברק שר ביטחון. ש"ס במשרד הפנים. מתפצלי קדימה יחברו גם הם וליברמן יהיה השר לביטחון פנים. הממשלה הבאה כבר ערוכה ומזומנה ליום בחירתה וכרגיל זה יהיה על הגב שלנו ועל חשבוננו, ככה שגם עוד שישים שנה יכתוב פלוני מאמר זהה ויבכה את מצב אומתו.

ואנחנו? פראיירים! במקום שנצא מהבית ונחולל מהפכות אנחנו יושבים בבית ומביעים מחאה באי הצבעה, ומעניקים להם שוב את הכח להעכיר את מצב רוחנו וכספנו. אז זה הזמן לצאת ולהשפיע ולומר "עד כאן". אנו זקוקים לשינוי - והשינוי הזה הוא העתיד של כולנו. ישראל זקוקה למהפכה, והמהפכה מתחילה עכשיו!

* נתנאל איזק, ממוקם במקום השני ברשימת צבר – מפלגת הצעירים של ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully