וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקובל עליכם

ירון שוורץ

3.2.2009 / 10:00

איך הפך הרב לייטמן למפיץ בשורת הקבלה בתפוצות ואחד מנציגיה הבולטים של ישראל בעולם הניו אייג' המודרני? הלקסיקון עם האות ל'

לייטמן מיכאל

מי המשוגע שנוהג לקום בכל יום בשלוש בבוקר כדי ללמוד קבלה? מסתבר שיש לא מעט כאלו, בהם גם מבחירי הסלבס של ארצנו הממהרים להתפקד לבית מדרשו של המורה מיכאל לייטמן.

בעברו היה לייטמן איש אקדמיה, מדען, פילוסוף ואפילו עבד כמהנדס בחיל האוויר, אך נפשו הטרודה לא נתנה לו מנוח. בסוף שנות ה-70 היה בקצה העיר בני-ברק בית כנסת קטן בו ישבו חכמים ולמדו קבלה. ערב אחד, נכנס לייטמן למקום וביקש להצטרף. את אותה חברותא הוביל מקובל חשוב בשם הרב ברוך שלום אשלג. לייטמן הפך במהרה לעוזרו האישי של הרב וזכה לעמוד מקרוב על הלכות חייו של מקובל ויחסו לחיים רוחניים.

עם פטירת מורו ורבו בשנת 1991 לקח על עצמו לייטמן במלוא העוז את משימת הוראת הקבלה. לייטמן מלמד קבלה דרך צינורות מחשבה מודרניים כמו מדע, ניו-אייג' ופילוסופיה. לגרסתו האדם "הרגיל" מצוי במשבר וככל שחולפות השנים, ולמרות כל הפיתוחים המסעירים במדע, תמונת עולמנו רק הולכת והופכת לפחות ופחות ברורה. הידע הקבלי לעומת זאת מגיע מחושים נסתרים, המקובל הוא למעשה אדם שגילה את תכלית קיומו ולכן יכול הוא לענות עבור אחרים על כל אותן שאלות שאינן פתורות עבורם.

לייטמן משקיע גם המון מרץ בהפצת הקבלה. לשם כך הוא הקים את ארגון "בני-ברוך", שכל פעיליו עוסקים בהפעלת מערך ההסברה האדיר של לייטמן הכולל שידורי טלוויזיה, אתר אינטרנט שמתורגם ל-30 שפות, הוצאת ספרים ואפילו חברה להפקת סרטים.

עם זאת, כמובן שיש ללייטמן לא מעט מקטרגים הטוענים, כי את הקבלה יש ללמד במקביל לקיום חיים דתיים מלאים של לימוד תורה ומצוות. כאשר אין עושים זאת, עלולה הקבלה להתנתק מההקשר המקודש שלה ולהפוך לעוד תורת ניו-אייג' חילונית. לייטמן מצדו פחות עסוק בענייני הביקורת וממשיך לדהור קדימה. בשנים האחרונות הוא הפך למרצה מבוקש בארצות הברית ובאירופה, פרסם יותר מ-30 ספרים והצטרף לקבוצת מומחים והוגים הקרויה מועצת החכמה העולמית. לייטמן הוא ללא ספק אחד הנציגים הבולטים והמרשימים שיש לישראל להציע לעולם הניו-אייג' המודרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully