וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון העיד: "זה היום הקשה בחיי"

עדי שימחוביץ

3.2.2009 / 9:29

שר האוצר לשעבר העיד הבוקר לראשונה במשפטו. אתמול העביר להסתדרות העובדים הלאומית 1.2 מיליון שקל שבקבלתם הודה. "אני מתבייש בדרך שבה קיבלתי את הכסף"

מערכת וואלה!

(צילום: יהונתן אופק. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

"המעמד על דוכן הנאשמים קשה לי מאוד, זה לא יום קל בחיי", כך אמר הבוקר (שלישי) שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בפתח עדותו במשפט נגדו. אתמול העביר הירשזון להסתדרות העובדים הלאומית צ'קים בתשלומים בסך של כ-1.2 מיליון שקל, הסכום שבקבלתו הודה בתגובתו לכתב האישום. "החלטנו להחזיר את הכסף מתוך הגיינה ציבורית", אמר עורך דינו יעקב וינרוט בתחילת הדיון כי הכספים שהוחזרו על ידי הירשזון היו חלק ממענק הפרישה שלו.

הירשזון מואשם בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים בזמן היותו יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). יחד עמו הואשמו שישה אחרים. חמישה מהם הגיעו להסדרי טיעון בחודשים האחרונים ואף העידו במשפט מטעם התביעה. בינתיים הירשזון מסרב לדון בהסדר טיעון וטוען לחפותו. הירשזון מואשם שגנב, יחד עם אחרים, כ-2.5 מיליון שקל. לטענתו, הכספים התקבלו במזומן כדי "להימנע מלזות שפתיים וטענות שווא לעבירה אתית".

"מתחילת הפרשה אין לילה אחד שישנתי כמו שצריך", המשיך הירשזון בעדותו. אני מתייסר כל דקה ושואל את עצמי למה קיבלתי את הכסף הזה במזומן. אני אנסה להסביר לבית המשפט שכל אגורה מגיעה לי, אבל הדרך קלוקלת ואני לא יכול להסביר את הדרך. זה עיוורון, קהות חושים. אני בוש ונכלם בדרך בה קיבלתי את הכסף. אני לא יכול לסלוח לעצמי".

עו"ד וינרוט טען בפני השופטים כי "הכספים שקיבל הירשזון הגיעו לו. עם זאת, לא ננסה לשכנע את בית המשפט שהדרך היא דרך ראויה".

"להעביר מסר של הרתעה"

סכום המעילה הכולל עומד על כ-6.5 מיליון שקל, מתוכם מואשם הירשזון ששלשל לכיסו סכום הנע בין 2.5-2 מיליון שקל, חלקו במזומן.

אתמול גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 15 חודשי מאסר בפועל ושנתיים נוספים מאסר על תנאי על מעורב בפרשה, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר, יצחק רוסו. בנוסף, קבע בית המשפט כי רוסו ישלם פיצויים בסך של 300 אלף שקלים להע"ל. לפני שבועיים הורשע רוסו במסגרת עסקת טיעון בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סיוע לגניבה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

השופטת ברכה אופיר-תום כתבה בגזר הדין, כי "רוסו היכה על חטא בסופו של יום, אבל לא סיפק הסברים למעשיו. על בית המשפט להעביר מסר של הרתעה לנבחרי ציבור ששולחים יד בכספי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully