וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן קרא לנאמנות, מפגינים קראו לו גזען

עדי שמחוביץ

2.2.2009 / 20:07

יו"ר ישראל ביתנו תקף בכנס הרצליה את ערביי ישראל: "את הטרור מבית קשה יותר למגר". במהלך הנאום הפגינו מחוץ לאולם פעילי מרצ

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"ישראל נמצאת תחת התקפת טרור משולבת – מבפנים ומבחוץ, ומבפנים זה תמיד יותר קשה". כך אמר הערב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנאום שנשא בכנס הרצליה המתקיים במרכז הבינתחומי. "כשישראל ביתנו פנתה לפסול את תנועת בל"ד זה לא היה מפני שאנחנו נגד השמאל או נגד ערבים. פנינו לפסול את בל"ד כי זו תנועת טרור. אני לא מכיר שום דוגמא אחרת ששר מסרב לשיר את המנון מדינתו. כשהיהודים שירתו כשרים במדינות ערב, מישהו פקפק בנאמנות שלהם?"

לדברי ליברמן, הרקע לבקשת הפסילה היה גם בשל המבצע האחרון בעזה. "האנשים האלה, תוך כדי שחיילינו לוחמים בחזית, ארגנו הפגנות וקראו קריאות לתמיכה בטרור". הוא הוסיף כי "ב-2003 הוציאה ספרד את המפלגה הבסקית מחוץ לחוק ולפני שבוע בדיוק משטרת ספרד המליצה להוציא עוד שתי מפלגות אל מחוץ לחוק. לכן מה שאנחנו מבקשים זה לאמץ את אותו חוק מפלגות כמו זה הנהוג בספרד. אותן נורמות שמקובלות בארה"ב ובאיחוד האירופי".

"יגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להתפתל ותאמץ את הנוהג של העולם המערבי. אנחנו חייבים להגיד את הדברים באופן ברור ולהגיד לצד השני 'תפסיקו עם הנורמות הכפולות והמוסר הכפול'. אנחנו דורשים נאמנות מכל אזרחי ישראל ואין הבדל. כולם שווי זכויות וזה כולל גם את החובה לשירות צבאי ולאומי, נאמנות לדגל ולהמנון וחייב להיות לזה תרגום מעשי ולא רק הצהרה. לא יכול להיות שאותו נער שרץ עם דגל חמאס ומסרב לשרת שירות לאומי, תהיה לו אפליה מתקנת במוסד להשכלה גבוהה". ליברמן אמר עוד, כי "בארץ יש מיעוט אחד שהוא דפוק ונרדף, אלו שעובדים, משלמים מיסים ומשרתים בצבא. לערבים במדינת ישראל יש את כל הזכויות אבל אין להם שום זכות על מדינת ישראל".

ליברמן גם תקף את יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק. "ברק שואל 'מתי ליברמן ירה במישהו?'. אני מציע שברק יפנה לפרקליטות המדינה, אולי גם רצח ארלוזרוב אצלי שם בין התיקים. זה האיש שמייצג שמאל נאור. אם זה האיש אנחנו במציאות הזויה. יש ברית בלתי קדושה בין קבוצות היסטריות: העיתונאים והפרשנים הבכירים תוקפים אותי מצד אחד ומצד שני ש"ס".

במהלך נאומו של ליברמן מחו מפגינים מטעם התנועה החדשה-מרצ. המפגינים הקרינו על גבי מסכים קטעים מנאומיהם של המנהיגים הלאומניים יורג היידר האוסטרי וז'אן מארי לה-פן הצרפתי. אורי זכי, יו"ר מטה המבצעים של מרצ, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מאמינים שליברמן הוא מנהיג כמותם. צר לנו שכנס הרצליה נתן לגיטימציה לאדם כזה ולעמדותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully