וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה לא אמינה כמתווך במו"מ עם סוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2009 / 21:39

בכיר במשרד החוץ אמר את הדברים ל'ג'רוזלם פוסט' בעקבות התבטאויותיו של ארדואן נגד ישראל. סוריה: "נשקול מו"מ לאחר הבחירות"

"ארדואן איבד את כל האמינות שלו כמתווך הוגן במשא ומתן לשלום" – כך אומר דיפלומט ישראלי בכיר. בג'רוזלם פוסט פורסם כי גורם רשמי במשרד החוץ אמר את הדברים בתגובה להתבטאויות של ראש ממשלת טורקיה כנגד ישראל מאז החל מבצע "עופרת יצוקה".

"עד לפעולת ישראל בעזה, טורקיה לקחה תפקיד משמעותי בשיחות הלא ישירות בין ישראל וסוריה. אובדן הערוץ הטורקי כערוץ מתווך בין ישראל וסוריה, מהווה פגיעה של ממש בתהליך השלום", אמר הבכיר במשרד החוץ. לדברי אותו גורם, "כעת היחידים שיכולים למלא את מקומה של טורקיה כמתווכים בהליך הזה הן ארה"ב, תחת שלטון אובמה או גורם אירופאי".

מוקדם יותר אמר שר החוץ הסורי וואליד מועלם במסיבת עיתונאים שקיים בדמשק עם עמיתו האירי כי "סוריה תמתין לתוצאות הבחירות בישראל לפני שתקבל החלטה בעניין חידוש המשא ומתן הבלתי ישיר עימה. אם ראש הממשלה הנבחר בישראל יוכיח כי הוא הוא מעוניין בשלום צודק וכולל, נבחן את הנושא".

מועלם אמר עוד כי "הדבר שעומד בראש סדר העדיפויות כרגע הוא כיצד להקל על סבל הפלסטינים ברצועת עזה באמצעות הסרת המצור, פתיחת המעברים, ייצוב הפסקת האש ושיקום עזה". בשאלת יחסה של סוריה לנשיא ארה"ב החדש ברק אובמה, אמר מועלם כי יש להמתין לפחות שנה כדי לומר אם ממשל אובמה מסייע לקידום השלום באזור.

נשיא סוריה בשאר אסד נועד גם הוא עם שר החוץ האירי ואמר לו כי יש למדינות אירופה תפקיד חשוב במזרח התיכון בכך שהן יכולות לסייע במציאת "פתרונות מתאימים לבעיות ובכך להשפיע לחיוב על היציבות במזרח התיכון ובעולם". אסד הבהיר כי יש צורך לשקם את עזה, להסיר את המצור ולפתוח את המעברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully