וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות הציבור לדעת כמה מזוהמת הסביבה

אייל דץ

2.2.2009 / 16:59

רשויות מקומיות יחוייבו מעתה ליידע את התושבים על זיהום, רעש, קרינה ועוד. כך תינתן לאזרחים שקיפות מלאה של הנתונים הסביבתיים במקום מגוריהם

ועדת הפנים והסביבה של הכנסת אישרה היום (שני) תקנות חדשות הקובעות כי כל רשות מקומית מחויבת לפרסם מידע על איכות הסביבה הנמצא ברשותה. בין היתר יחויבו הרשויות לספק מידע על חומרים שנפלטו או הושלכו לסביבה וכן תוצאות מדידות של רעש, ריח או קרינה.

התקנות מפרטות את המידע שיש להעמיד לעיון הציבור, וקובעות כיצד יש לעשות זאת. התקנת התקנות תוביל לכך שכל הרשויות הציבוריות האמורות יפרסמו מידע סביבתי ויאפשרו לציבור לקבל נתונים סביבתיים באזורו.

השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא (קדימה), מסר בתגובה להחלטה כי "הגדלת מודעות האזרחים לסביבה היא חלק מרכזי בפעילות למען הגנת הסביבה. יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה, שכן רק כך הציבור יהיה מודע לנתונים סביבתיים באזורו ולאלו שמפרים את האיזון הסביבתי".

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, אשר השתתף בדיון אמר: "אישור התקנות הוא הישג דמוקרטי. הוא מבטיח מימוש של הזכות הבסיסית לדעת מה מתרחש בסביבה הקרובה לך. מעבר לכך, פרסום המידע ישנה התנהגות: מצד אחד, המזהמים יצטרכו להיזהר יותר, ומצד שני, הציבור יוכל להתארגן באופן יעיל יותר להגן על עצמו מפני המזהמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully