וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטיני שנורה בחברון תכנן פיגוע גדול"

יהושע בריינר וניר יהב

2.2.2009 / 15:28

גורם צבאי אמר, כי "הפלסטיני שנורה הבוקר בדרום הר חברון "תכנן פיגוע גדול בשטח ישראל". בחיפוש ברכבו נמצאה תחמושת ואקדח

"המחבל מדרום הר חברון תכנן לבצע פיגוע גדול בתוך שטח ישראל", כך אומר היום (שני) גורם צבאי בתום תחקיר ראשוני שקיים פיקוד מרכז. הבוקר כזכור, פתח פלסטיני באש אל עבר חיילי צה"ל. החיילים השיבו באש והרגו אותו. מהתחקיר עולה כי החיילים, לוחמי גדוד 46 של חיל השריון, היו במקום במארב, כאשר רכב חשוד התקרב אליהם. החיילים הורו לנהג לעצור, אולם זה הוציא מתוך חלון המכונית רובה מסוג קלאצ'ניקוב וירה מחסנית מלאה אל עבר החיילים. איש מהם לא נפגע, ומהירי הנגדי נהרג הפלסטיני. מקורות פלסטינים מסרו כי ההרוג הוא תייסיר מנאסרה מהיישוב בני נעים שממזרח לחברון.

במהלך חיפוש ברכבו, נמצאו ארבע מחסניות נוספות ואקדח. על פי הערכה, המחבל תכנן להיכנס עם הרכב דרך פרצות בגדר ההפרדה באזור דרום הר חברון, ואז לבצע ירי מאסיבי בתוך אחד היישובים בשטח ישראל. מדובר באותו ציר ממנו הגיע המחבל לדימונה בפברואר 2008, בו נהרגה אזרחית ישראלית.

אלוף פיקוד מרכז גדי שמני הגיע הבוקר למקום האירוע ותיחקר באופן אישי את החיילים. "נמנע כאן פיגוע גדול מכפי שחשבנו בתחילה", אומר גורם צבאי. על אף החשש מפיגוע נקמה בעקבות מבצע עופרת יצוקה, לא היה ברשות מערכת הביטחון התרעה ספציפית לגבי כוונת מחבלים לבצע פיגוע נוסח זה שנמנע הבוקר. "אין ספק שעם האמל"ח הרב שהיה למחבל היו יכולים להיפגע ישראלים רבים, ורק בזכות תושיית החיילים נמנע פיגוע בארץ", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully