וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מציע: מנהרה בין עזה לגדה

רמי שני

2.2.2009 / 15:06

שר הביטחון אמר כי מנהרה היא הדרך ליצירת רצף טריטוריאלי בין שני חלקי הרשות, דבר שיוביל "להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים". ח"כ שטייניץ: "אסור לחבר את אירן במנהרה ליהודה ושומרון"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב)

שר הביטחון אהוד ברק אמר אמש (שני) במהלך כנס בחירות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, כי הפיתרון ליצירת רצף טריטוריאלי בין שני חלקי הרשות הפלסטינית צריך להיות באמצעות מנהרה שתחבר בין רצועת עזה ליהודה ושומרון, ותעבור בין הישוב דור שבנפת חברון עד לבית חנון, סמוך לעיר עזה.

לדבריו, "מדובר במנהרה באורך של 48 קילומטר בעלות של 2-3 מיליארד דולר". ברק הוסיף, כי "פתרון מדיני של שתי מדינות לשני עמים הוא הפתרון היחידי שאיתו ניתן להגיע להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים".

בהתייחסו לשאלת הגושי השמאל והימין, העריך ברק כי קיימת אפשרות שאחרי הבחירות חלק מחברי כנסת מהליכוד שעברו בעבר לקדימה, יערקו חזרה לשורות הליכוד.

חבר הכנסת יובל שטייניץ מהליכוד אמר לוואלה! חדשות כי "אסור שלמנהרות בציר פילדלפי המחברות את אירן לחמאס בעזה, תתווסף מנהרה נוספת שתחבר את החמאס ואת אירן ליהודה ושומרון. מוטב שישראל תתרכז במאמצים לחסום את ציר פילדלפי, במקום לפנטז על פתיחת צירים שיאפשרו קשר בין חמאסטן לבין שטחי יהודה ושומרון וירושלים".

במהלך כנס הבחירות באוניברסיטה שבו השתתף ברק, נערך מדגם בחירות בהשתתפות 3,000 סטודנטים. במדגם, שאורגן על ידי אגודת הסטודנטים, זכתה מפלגת קדימה ל-24 מנדטים. הליכוד זכה ל-21 מנדטים וישראל ביתנו ל-20. העבודה ומרצ זכו ל-17 מנדטים כל אחת. התנועה הירוקה – מימד קיבלה חמישה מנדטים והאיחוד הלאומי קיבל ארבעה. הירוקים, עלה ירוק, הבית היהודי וחד"ש זכו לשלושה מנדטים כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully