וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי סרי לנקה מתקוממים נגד המחתרת

טלי גולדשטין

2.2.2009 / 13:28

עקב הלחימה בין כוחות הצבא למורדים, אלפי אזרחים לכודים באזורי הלחימה בצפון המדינה. התושבים דורשים התערבות האו"ם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אלפי בני אדם צעדו אתמול (ראשון) מחוץ למשרדי האו"ם בעיר ג'אפנה שבצפון סרי לנקה במחאה נגד המורדים הטמילים, המחזיקים בכוח אזרחים כבני ערובה. המפגינים הגישו עצומה לנציג האו"ם בה דרשו את התערבות הארגון למען האזרחים.

"הנמרים הטמילים מחזיקים את אנשינו בכוח בעיר מולייטיבו ולא מאפשרים להם להגיע לאזורים הבטוחים. האנשים רוצים לחיות בשלום", אמר אחד המפגינים.

הנמרים הטמילים נאבקים מאז שנות ה-80 למדינה נפרדת בצפון ובמזרח סרי לנקה, במסגרת מלחמת אזרחים שגבתה את חייהם של יותר מ-70 אלף בני אדם. האלימות גברה בשנה שעברה, לאחר שהממשלה נסוגה מהסכם שלום שנחתם בתיווך נורווגיה ב-2002.

בעקבות החרפת גל האלימות, ממשלת סרי לנקה הטילה מחדש חרם על מחתרת "הנמרים הטמילים". במסגרת החרם מוגדרת המחתרת כארגון טרור. "המחתרת אינה מאפשרת לאזרחים להימלט מאזור המלחמה", אמר דובר משרד ההגנה של סרי לנקה. החרם על הארגון הוסר ב-2002 עם תחילתה של הפסקת אש בת שש שנים שנכשלה.

הצלב האדום העריך כי מאות אזרחים נהרגו ורבע מיליון לכודים תחת אש צולבת. הארגון קרא לכוחות הצבא ולמורדים לאפשר גישה מיידית וחופשית לאזורי הלחימה כדי לאפשר כניסה של צוותי סיוע. עם זאת, הממשלה טוענת כי המורדים הם אלה שמונעים את פינוי האזרחים. היא מאשימה את המורדים בהפצצות והרג אזרחים וטוענת כי הצלב האדום "תמים או מתעלם במכוון" כשהוא מפנה אצבע מאשימה לעבר הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully