וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: "הלחימה בעזה הסתיימה בתיקו"

עדי שמחוביץ

2.2.2009 / 13:10

המועמד לכנסת מטעם הליכוד תקף את הממשלה על התנהלותה בימי המבצע: "לא הגדירו יעדים וההרתעה נפגעה. לא רצו להכריע"

"כשאתה יוצא למלחמה ולא מגדיר את היעד, כמו שקרה במלחמת לבנון השניה ואני לא בטוח שלא קרה גם בלחימה האחרונה, אתה מסיים בתיקו וזה יוצר דימוי קשה מאד להרתעה", כך אמר הבוקר השר לשעבר דן מרידור בכנס הרצליה התשיעי שנפתח הבוקר במרכז הבינתחומי הרצלייה, בפאנל שעסק במימד הצבאי-ביטחוני.

"צריך היה להכריע ולא רצו להכריע", אמר מרידור, "היתה הסכמה מלאה לצאת למבצע וזה היה מוצדק. השאלה היתה סיום המבצע ולתחושתי, לא היתה הסכמה לגבי הסיום". ח"כ צחי הנגבי מקדימה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, הסכים עם הדברים ואמר כי סיום המבצע בעזה היה מהלך מוקדם מדי: "אני לא רואה איך נימנע ממהלך נוסף, מקיף והשתלטות על אתרים משמעותיים בעזה כדי להביא להפסקת הירי לא באופן וולונטרי, אלא באמצעים של מניעה בפועל".

בפאנל מאוחר יותר, התייחס גם השר אלי ישי ליכולת ההרתעה של ישראל ואמר כי אין ספק ששנים רבות של הבלגה פגעו ביכולת ההרתעה. עם זאת, לדבריו מבצע עופרת יצוקה החזיר את יכולת ההרתעה של ישראל: "אנחנו נמצאים עכשיו במבחן וצריכים לקבוע תג מחיר על כל ירי לעבר ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל חזקה אפרים סנה אמר, כי "היה חוסר רצון אמיתי לשנות את המציאות בעזה. לצורך כך היה צריך שינוי צבאי, פוליטי ואחר כך גם כלכלי. כל עוד החמאס שולט הטרור יחזור ויתחדש. צריך עז לשינוי שלממשלה הזו לא היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully