וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת שיודעת

קנדיס או'דנבר

2.2.2009 / 12:51

החיים מזמנים לנו מצבים לא קלים שגורמים לנו לסבול. קנדיס או'דנבר מציעה דרך להשתחרר מכבלי הסבל

רבים מאיתנו מרגישים לפעמים מוצפים במצבים מצערים מאוד, שבהם איננו יכולים לסבול את הכאב והסבל וממשיכים לחפש אחר דרך מוצא מהיסורים האלו. אבל ייתכן שדרך המוצא מעולם לא תוארה לנו בפשטות.

כאשר ננוח כמודעות, נמצא דרך מוצא: נגלה את מהותנו שאינה מושפעת מכל מצב רגשי. כאשר נביט בעיניים בוחנות, נוכל לראות שכל מה שקורה בחיינו, אפילו אם באותו רגע הוא נראה לנו כטרגדיה נוראית, אינו יכול לשנות באמת את המודעות שלנו בשום צורה. המודעות יציבה לגמרי ולעולם אינה משתנה. בגילוי זה נמצא חופש אמיתי וחמלה רבה לעצמנו ולאחרים. אנחנו מוצאים את התבונה חסרת המאמץ המאפשרת לנו לדעת כיצד לשמור על עצמנו ועל הכוכב שעליו אנו חיים. כך נגלה את הטוב האנושי הבסיסי שלנו.

לשלוט בכאב

שליטה במצבים מכאיבים אינה באה מטיפוח מצבים חיוביים או מהחלפת מצבים שליליים במצבים חיוביים. שליטה אמיתית תתרחש כאשר נניח לתודעה לנוח במודעות הטהורה, שהיא עצם מהותה ואז נראה את כל מה שמופיע כביטוי של מודעות זו. התודעה שלנו נבונה ומועילה באופן טבעי והיא בלתי נפרדת מהמודעות הטהורה, הבלתי מוגבלת והנצחית.

כאשר אנחנו מנסים תוך שליטה לפקח על התודעה בניסיון להתאים או לצנזר את מה שמתרחש בתוכה, אנו מנתקים את עצמנו מהטבע השליו, השמח והמועיל הטבוע בנו. כל ההופעות, בין אם אנו מתארים אותן כמכאיבות, שליליות או חיוביות, הן אך ורק האנרגיה הדינמית של המודעות ולא מעבר לזה.

מאחר שהן עשויות מאותה המודעות, כל ההופעות שוות. ובגלל שהן הופעות חולפות ודמויות חזיון תעתועים, שאין להן מציאות עצמאית, אין שום דבר שנרוויח מהן או נפסיד בעקבותיהן. במקום להתנגד או לחשוק בהופעות אלו או לנסות לשנות אותן בכל דרך שהיא, אנו פשוט סומכים על המודעות כאשר הן מופיעות ומכירים בכל הופעה כמודעות הטהורה, שהיא המהות של קיומנו.

ברגעים קצרים של מודעות, כל נקודות המבט מתפוגגות, אך לא דרך הפיכת נקודות מבט שליליות לנקודות מבט חיוביות. שום דבר בנוגע אלינו אינו צריך להשתנות! כאשר אנו שומעים לראשונה על כך שאיננו צריכים להיפטר מהמחשבות ומהרגשות השליליים, אנשים רבים חושבים: "איך זה יכול להיות? אם רק אניח למחשבות ולרגשות שלי להשתולל, אהפוך לפרא אדם! כולם יגלו מי אני באמת!".

אבל כאשר אנו מתחילים לרכוש ביטחון במודעות, איננו הופכים לפראי אדם, אלא מתחילים לגלות שלווה עמוקה שהיא הטבע שלנו. וככל שאנו ממשיכים לנוח, נתחיל לבטא ולהפגין תבונה הנובעת מכך ששום דבר שמופיע אינו יכול להסיח אותנו. כל המחשבות והרגשות, יהיו מה שיהיו, לא יטרידו אותנו יותר.

להשתחרר מהסבל

כאשר אני מדברת על מצבים מכאיבים מאוד, אינני מדברת כפילוסופית, אלא כמישהי שחוותה מצבים רגשיים קשים ומטרידים מאוד. במשך שנים ניסיתי להתגבר על המחשבות והרגשות המכאיבים שלי דרך כל מיני אמצעים: הישגים, פילוסופיה, פסיכולוגיה, הבנה אינטלקטואלית, תפילה, בילויים עם חברים, סקס, אלכוהול ומריחואנה, אם לציין את העיקריים שבהם.

אולם, כאשר מצאתי את עצמי לפני 27 שנים במצב מטריד במיוחד, אף אחת מהגישות האלו לא עבדה יותר. הייתי במצב של פחד בלתי-ייאמן ולא יכולתי למצוא נחמה באף אחת ממערכות האמונה או הפתרונות שעליהם נהגתי להסתמך לפני כן. לא מצאתי הקלה בשום דבר שאי-פעם למדתי, בשום טכניקת עזרה-עצמית או באף אדם שהכרתי.

באמצע המשבר הזה, איכשהו גיליתי, שבבסיס כל המצבים הרגשיים הכואבים נמצא חלל טהור, אינסופי ונרחב, שהוא לגמרי חופשי מסבל. באותו זמן לא ידעתי כיצד בדיוק לתאר את ההבנה הזאת, פשוט ידעתי שמנוחה בחלל זה הביאה להקלה מיידית מהכאב.

למעשה, ככל שנחתי שם, כך ראיתי יותר שזה הביא לאותה הקלה בכל החוויות, בין אם חיוביות או שליליות. ההקלה הייתה בלתי נפרדת ממה שהופיע; היא הייתה השורש של ההופעה וכללה את ההופעה. ככל שנחתי כהקלה זו, כך תחושה חמימה של הקלה התחילה לחדור לכל. בהדרגתיות גיליתי את היכולת להיות בכל המצבים ללא שום עכבות ולהישאר בנינוחות מלאה ולא משנה מה קרה. זה הוא הזרע שכעת צמח להיות לימוד ה-Great Freedom.

קנדיס או'דנבר היא מייסדת הארגון Great Freedom העולמי. מפגשים פתוחים של הארגון נערכים בכל יום שלישי בשעה 20:00 בבית תמי, רחוב בעלי מלאכה 16, גינת שינקין, תל אביב. זאת בנוסף לימי הלימוד בתל אביב ובירושלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully