וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "גאה שיש בכנסת ח"כים ערבים"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

2.2.2009 / 12:34

נשיא המדינה נאם בכנס הרצליה והתנער מהקריאות לפסילת הרשימות הערביות. פרס קרא לשפר את מצבם הכלכלי של האזרחים הערבים

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: ענת ברק)

"גם לי קשה להשלים עם דברים שנאמרים בכנסת על ידי ח"כים ערבים, ודוברים שכנגדם. אבל אני גאה בכנסת ישראל, שיש בה נציגים של המיעוט הערבי, החופשיים להשמיע את דעתם", כך אמר היום (שני) נשיא המדינה שמעון פרס בנאומו בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה.

פרס הוסיף כי "כמובן שיש לעשות זאת במסגרת הדמוקרטית, שמחייבת את כל חברי הכנסת להימנע מהסתה לאלימות". פרס ציין כי "צריך לשפר את מצבם הכלכלי של האזרחים הערבים. שיפור כלכלי בימינו מקורו בקידום המדע והטכנולוגיה יותר מאשר בחלוקת האדמה. צריך לעודד יזמים שיקימו פארקים תעשייתיים בריכוזי אוכלוסיה ערבית".

הנשיא התייחס בהרחבה גם לתקיפה הישראלית בעזה: "שבתי אמש מכינוס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. חשתי כי קברניטי העולם קבעו שהפסימיות היא שיא האופנה. ההתייחסות למבצע הצבאי בעזה הייתה שילוב של רושם טלוויזיוני מוטעה, ושל נטייה קודרת. אלא שאני הייתי ונותרתי אופטימי, והתווספו לי חיזוקים לכך".

על המשא ומתן עם הפלסטינים אמר פרס כי ישראל תצטרך להחליט בין לחימה בחמאס או הידברות עם הפלסטינים "יתכן שנאלץ להמשיך עם שניהם במקביל ולחיות עם הסתירה", פרס הוסיף כי "חלו התפתחויות חשובות במשא ומתן - הפלסטינים מכירים במדינת ישראל ואילו ישראל התחייבה להכיר במדינה פלסטינית".

פרס הוסיף כי עדיין ישנם נושאים קשים במשא ומתן: "השיחות שהתנהלו לאחרונה נגעו גם בנושא ירושלים, כל נושא כזה טעון משמעויות היסטוריות וקשה לנהל אותו. הזמן החריף את הנושאים האלו ואם נחכה הוא יחריף עוד יותר. בעיות מרכזיות רבות לא היו נפתרות ללא יצירתיות. העולם אינו קופא על שמריו והשינויים בעולם מחייבים גם שינויים אצלנו. ללא תלות בבחירות, תהיינה התוצאות אשר תהיינה, אין לדחות את שיחות השלום. לשלום עם הפלסטינים יהיה מחיר כבד אבל בעתיד הוא ישתלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully