וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: מרזל כיו"ר ועדת קלפי - פרובוקציה

ניר יהב ופנחס וולף

2.2.2009 / 11:27

ההחלטה לאשר לברוך מרזל לכהן כיו"ר ועדת הקלפי באום אל פחם מעוררת זעם במגזר הערבי. "מטרתו היחידה היא לשבש את הבחירות"

החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאפשר לפעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל לשמש כיו"ר ועדת הקלפי בבית ספר באום אל-פחם מעוררת סערה במגזר הערבי. יושב ראש בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה פנה ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לבטל את מינויו של מרזל. זחאלקה אמר כי מדובר במינוי פרובוקטיבי שעלול לשבש את תהליך הבחירות. "מרזל ידוע בעמדותיו הגזעניות ורק לאחרונה נמנעה כניסתו לעיר מחשש לעימותים", הוסיף.

ד"ר עפו אגבאריה, מועמד מטעם חד"ש ותושב אום אל-פחם, אמר כי "בקשתו של מרזל להיות יו"ר ועדת קלפי באום אל-פחם היא פרובוקציה מבישה להליך הדמוקרטי. המטרה שלה היא לשבש את יום הבחירות באום אל-פחם. אנחנו לא נגד חופש תנועה, אבל מטרתו היחידה של מרזל היא לשבש את תהליך הבחירות באום אל-פחם".

ראש צוות ההסברה של חד"ש, סוהייל דיאב, אמר כי מדובר בפרובוקציה "נגד הציבור הערבי בכלל, ובעיר אום אל-פחם בפרט". לדברי דיאב, מרזל מנסה לשבש את תהליך הבחירות באום אל-פחם. דיאב אמר שחד"ש צועדת לעבר השגת ניצחון בבחירות וקרא לציבור הרחב להיאבק בגזענים, "על מנת שמרזל ושכמותו יידעו שהוא וחבריו אינם רצויים בערים ובכפרים הערבים".

יו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות, אמיר מחול, מסר כי "הצבתו של ברוך מרזל כראש ועדת הקלפי באום אל-פחם ביום הבחירות הינה התגרות גזענית תחת המטריה כביכול של שלטון החוק". לדברי מחול, "הגזענות וההסתה לטיהור אתני - הן בתעמולת הבחירות וכעת בוועדת הקלפי - הופכות להיות מובנות מאליהם במדינת ישראל בכל הקשור ליחס לאוכלוסיה הערבית".

מחול הוסיף כי "קיימת מגמה שלטונית, ממסדית וציבורית לדחוק את האוכלוסייה הערבית יותר ויותר לפינה, אפילו עד למידה שמסכנת את מעמדה, דבר שלא ניתן לו לעבור. ניתן לנסות לדחוק לפינה אוכלוסיה שלמה אבל מדינה שלמה על כל מוסדותיה תישא במלוא האחריות להשלכות ההתפרצות הנכפית על האוכלוסייה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully