וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "סיום הכיבוש לא יכול להידחות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2009 / 10:15

נשיא מצרים אמר כי "לא ניתן להיפטר מאימת הטרור מבלי שהעם הפלסטיני יקבל את כל זכויותיו הלגיטימיות" וקרא לאחדות פלסטינית

"אני מקווה ששיחות הפיוס הפנים-פלסטיני שייערכו בקהיר יביאו לפריצת דרך אמיתית, שבעקבותיה יתחדש המשא ומתן לשלום על הסדר הקבע ובכך תיסלל הדרך להקמת מדינה פלסטינית עצמאית". כך אמר היום (שני) נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון לעיתון של משטרת מצרים לרגל "יום המשטרה". לדבריו, המגעים המדיניים חייבים להתבסס על יוזמת השלום הערבית, על החלטות האו"ם ועל עקרון "שטחים תמורת שלום".

בתשובה לשאלה מהן ציפיותיו מהממשל האמריקאי החדש ענה מובארק: "אמרתי לאובמה כשטלפן אליי יום לאחר שנבחר לתפקידו, כי הסוגיה הפלסטינית אינה יכולה להידחות יותר וכי לא ייתכן שהעם הפלסטיני ימשיך לסבול. אמרתי עוד שסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לא יכולים להמתין יותר".

הנשיא המצרי אמר כי חזר על הדברים הללו גם בפני מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, וגם בפני השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. "הדבר שעומד כעת בראש סדר העדיפויות הוא ייצוב הרגיעה ברצועה, פתיחת המעברים, הסרת המצור ושיקום ההרס שגרמה ישראל בעזה".

"הפילוג הפנים-פלסטיני הביא להתקפה הישראלית על עזה וגרם לסבל רב לתושביה", המשיך מובארק. "הפילוג גרם גם להחלשת הסוגיה הפלסטינית הנחשבת למשמעותית ביותר במזרח התיכון. האזור הקשה הזה לא ייהנה משלום וביטחון ולא ייפטר מאימת הטרור מבלי שהעם הפלסטיני יקבל את כל זכויותיו הלגיטימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully