וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מד"א: "ברחנו כדי להימנע מתקיפה"

יוסי מדריסוביץ'

2.2.2009 / 1:53

אנשי מד"א הוזעקו לטפל בחולה במזרח ירושלים. בני משפחתו רגמו את הצוות באבנים לאחר שהליווי הביטחוני התעכב. "עזבנו בעור שינינו"

"ברגע שהבנו את העוינות של המשפחה, נאלצנו להודיע שאנחנו עוזבים את המקום", כך אמר הלילה (שני) רפאל הרבסט, פראמדיק במגן דוד אדום ירושלים שצוותו הותקף אמש במזרח ירושלים. הצוות הוזעק לטפל בחולה בשכונת ואדי ג'וז, אך בעקבות עיכוב בהגעת רכב ליווי ביטחוני, החלו בני משפחתו של החולה לרגום את האמבולנס באבנים ואף ניסו לתקוף פיזית את אנשי הצוות.

דובר מחוז ירושלים במגן דוד אדום, דני רוטנברג, סיפר: "יש לנו הנחיה מהמשטרה שיש צורך ללוות אותנו בכל אירוע שמתרחש במזרח העיר. ההנחיה באה בעקבות תקיפות צוותים שאירעו בעבר. הצוות הגיע לנקודת החבירה ולבני המשפחה שהגיעו למקום נאמר שבעוד כמה דקות יגיע כוח ליווי של מג"ב. בני המשפחה התעצבנו מאוד ואמרו לאנשי הצוות שאם הם לא נכנסים עכשיו, זה ייגמר רע מאוד".

רוטנברג הוסיף כי "הצוות הסביר שאין לו שום אפשרות להיכנס לתוך השכונה ולהגיע לבית החולה מבלי הליווי הביטחוני. תוך שנייה הגיע עוד רכב של בני המשפחה והם התחילו ליידות אבנים על הניידת. רכב אחר חסם את האמבולנס והמקומיים ניסו לפתוח את דלתות האמבולנס ולשלוף משם את אנשי הצוות. אנשי מד"א חששו לחייהם ובסופו של דבר הם הצליחו לתמרן ולברוח מהמקום".

הפראמדיק רפאל הרבסט שהיה בין אנשי הצוות שנקלעו לאזור התקיפה אמר כי "היתה לנו רגישות גדולה ורצון להיכנס ולהגיע מהר לבית החולה, אבל ברגע שהבנו את העוינות של בני המשפחה ואת המגמה הברורה לתקוף אותנו, נאלצנו לדווח למוקד המבצעים שאנחנו נאלצים לעזוב את המקום בעור שינינו כדי להימנע מתקיפה אלימה ואגרסיבית של בני משפחת החולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully