וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לישראלי שנתפס עם חשיש בהודו

נתיב נחמני

2.2.2009 / 4:01

הישראלי נעצר לפני כשנה וחצי עם 2 ק"ג ג'ארס. כתב האישום הוגש רק לפני 3 חודשים. ארוסתו: "המשטרה ההודית פיברקה ראיות"

10 שנות מאסר על החזקת 1.7 קילוגרם חשיש, זהו העונש שנגזר על ישראלי תושב המרכז בן 29 בבית משפט בהודו. הצעיר נעצר בדירה בה שהה יחד עם עשרה חברים ישראלים שפגש בטיול לפני כשנה וחצי, עשרה ימים לאחר הגעתו להודו ומאז התנהל משפטו. בבואו לגזור את דינו של הישראלי אמר השופט כי הוא מטיל עליו את העונש המקסימלי בחוק "למען יראו ויראו כל האזרחים הזרים שמגיעים למדינה".

במשך כ-13 חודשים שלמים ישב נ' בכלא ההודי, עוד לפני שאפילו הוגש נגדו כתב אישום ובתום משפט שארך כשלושה חודשים נגזר דינו. הסיפור שמגוללת היום משפחתו מעלה טענות רבות כלפי התנהלות המשטרה ההודית, בהן טענות על עדים מפוברקים ושוטרים שהיו שוכחים מכל הסיפור תמורת שוחד. לאחר ההרשעה וגזר הדין הכבד שבא בעקבותיה פנתה המשפחה לעורכי הדין מרדכי ונחמה ציבין המתמחים בטיפול בישראלים העצורים בחו"ל, על מנת לערער על ההחלטה הבלתי צפויה כלשונם.

ביום המעצר שהו נ' וכעשרה צעירים ישראלים נוספים בדירה במדינה הקטנה שבמערב הודו. את רוב יושבי הדירה הוא הכיר רק בתקופה הקצרה בה הספיק לטייל במדינה. מחומרי דיוני המשפט עולה כי באותו היום הגיע למשטרה מידע מודיעיני על כך שבדירה ישנה כמות נכבדת של חשיש הודי משובח (ג'ארס). שעות לאחר מכן, לאחר רדת החשיכה, פשטו השוטרים על הדירה וערכו בה את החיפוש המפליל.

שלם את דרכך לחופש

"הוא לא היה היחיד בדירה ולעוד כמה אנשים חוץ ממנו היה ג'ארס עליהם", מספרת ל' ארוסתו בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריה, בעלה לעתיד מספר כי בתיקו נמצאו סמים במשקל של פחות מקילו והשוטרים לקחו את הסמים שנתפסו על אחרים והכניסו אותם לתיק ובכך הוסיפו לכמות הסמים שלכאורה נתפסה ברשותו. "אחד מהאנשים שהיו איתו סיפר ששוטר מצא בחיפוש שהוא עשה בתיק שלו בערך 400 גרם חשיש. אז השוטר אמר לו שאם הוא לא רוצה להסתבך שישאיר את הסמים, את כל הכסף שיש עליו ושילך. וזה מה שהוא עשה".

"משם, הם לקחו אותו לבית של הקצין שלהם וכשנ' נכנס לשם הקצין ניגש אליו וממש הציע לו שישחד אותו תמורת השחרור שלו". הארוסה מספרת שנ' הסכים לעסקה והקצין התקשר בשמו לאחד מאותם הצעירים ששהו בדירה, אך זה טרק את הטלפון כששמע שקצין משטרה בצידו השני של הקו וניתק אותו. לדבריה, הצעירים איתם נ' היה בדירה סיפרו לה כי אותו מטייל שענה לטלפון מספר שפשוט נבהל וחשב שקוראים לו לתחנת המשטרה על מנת לעצור אותו.

"כשכתב האישום הוגש התגלו בו סתירות רבות, אפילו בגרסאות השוטרים", אמרה. לטענתה, בכתב האישום נכתב שהחיפוש בוצע בשעות היום, למרות שבפועל בוצע בלילה, דבר אשר אסור בחוק ההודי. לכן, הביאו השוטרים שני אנשים שלכאורה היו עדים למעצר ולטענתה במהלך המשפט התברר שהזהות בה השתמש אחד מהם אינה קיימת כלל ברישומי משרד הפנים ההודי. "אחרי שהעורך דין ששכרנו בהודו הצליח לסתור כמעט את הגרסאות של עדי התביעה, היינו משוכנעים שהוא יצא מזה. יום לפני גזר הדין נ' אפילו התקשר אלי ואמר לי שבשבוע הבא הוא חוזר ושנלך לקבוע תאריך לחתונה", סיפרה ל', שאת הצעת הנישואים הרומנטית זכתה לקבל במשך הזמן הקצר שהוקצב להם יחד לאחר אחד מדיוני הארכות המעצר אליהן הוצא נ' מהכלא לבית המשפט.

אזהרה לזרים

בהסבירו את עונשו אמר השופט כי יגזור עליו את העונש הגבוה הקבוע בחוק כיוון שתופעת הסחר בסמים בקרב אזרחים זרים הולכת ונהיית נפוצה יותר ויותר ולכן יש מקום להחמיר למען ההרתעה. בקרוב יגיש נ' בעזרת משפחתו ערעור על גזר דין המאסר אליו נוסף גם קנס בסך שווה למאה אלף שקל. לדברי ציבין עורך דינו, על פי החוק ההודי, אם טענותיו של נ' שבתיקו היו סמים במשקל הנמוך מקילוגרם אחד היו מתקבלות, העונש המקסימלי שיכול היה להגזר עליו הינו שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully