וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס לא מצליח להרתיע ארגונים בעזה"

1.2.2009 / 16:43

ראש אמ"ן אמר בישיבת הממשלה כי חמאס מכבד את הפסקת האש, אך "פעילי טרור מארגונים שונים יורים רקטות כדי להביא ללחימה מחודשת". מהבוקר נורו 8 רקטות ופצמ"רים אל ישראל

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין סקר בישיבת הממשלה היום (ראשון) את המצב ברצועת עזה. לדברי ידלין, "שבועיים לאחר נצירת האש, פעילי הטרור מארגונים שונים מאתגרים את חמאס ומבצעים פיגועים כדי להביא ללחימה מחודשת. חמאס מורתע ומכבד את נצירת האש אבל הוא לא מרתיע את האחרים".

"בחמאס מפנימים את גודל המכה המוראלית, הפיזית, הצבאית והשלטונית, עורכים תחקירים ואמדן נזקים. החל גם חשבון נפש נוקב על הטעויות האסטרטגיות והכשלים המבצעיים", אמר ידלין והוסיף כי "חמאס נלחם על הרחוב העזתי ומנסה לקבל את אמון התושבים על ידי שוד העזרה ההומניטרית". ידלין מתכוון ככל הנראה לניסיונות חמאס להשתלט על ציוד ומזון שנשלחו לרצועה כסיוע הומניטרי ולחלקם בעצמו לתושבים. "הם רואים במאמצי השיקום הזדמנות לשיקום פנים פלסטיני ולאפשר להם להשתלט על אש"ף ולחסל את רעיון שתי המדינות".

מטחי רקטות ופצמ"רים נורו הבוקר לעבר ישראל. ארבע פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. מוקדם יותר הבוקר התפוצצו ארבע רקטות קסאם בשטחים פתוחים בעוטף עזה, שלוש מהן בשטח המועצה האזורית אשכול ואחת בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ידלין התייחס גם להשפעת המערכה בעזה על גורמים איסלמים עולמיים. לדבריו, "מבצע עופרת יצוקה עורר תהליך הפקת לקחים בקרב הציר האיסלמי רדיקלי. בקרב המתונים קיים חשש שגישת ההידברות של הממשל החדש בארצות הברית תנוצל לרעה על ידי הציר הרדיקלי למשיכת זמן שבחסותו ימשיכו בטרור, בהתחמשות ובהתגרענות".

"לא ניגרר למצב הקודם"

ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר בישיבה כי "אירועי הימים האחרונים מטרידים ביותר. לא יכול להיות שהירי מתחיל בפצצה ביום וגובר כל פעם. הדרג המדיני הנחה את הצבא להתכונן לתגובה. אם יש מישהו שחושב אחרת שיאמר". הוא הוסיף, כי "תהיה תגובה והיא תהיה לא קלה. לא נרשה שתהיה היגררות למצב שהיה קודם. יש הפרה לא רק של הירי אלא גם של ההברחות ולכן נגיב".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לירי הרקטות ופצצות המרגמה אל ישראל. לדבריו, "היות שאנחנו לא נשארים ברצועה וכובשים אותה, היעדר הירי לעבר ישראל ינבע מהרתעה שנוצרה, גם אם זה יקח, כמו באירועים קודמים, עוד רקטה ועוד מרגמה עד שזה יירגע".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי "צריך לשים את הדברים על השולחן . יש שני מהלכים. השלמה עם קיום החמאס והשני למוטט אותו. כרגע ההרתעה היא הדרך הנכונה. תקופה ארוכה אני נגד הסדרה עם חמאס, כי זה נותן לגיטימציה עקיפה. אני נלחמת שלא ידברו איתם ושלא יתקרבו אליהם כל עוד הם לא מכירים בישראל. אם יורים עלינו, אנחנו צריכים להגיב ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully