וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה מגזר הדין: המורשעים עדיין בחוץ

קובי מנדל

1.2.2009 / 15:55

בכיר בחברת חשמל ואדם נוסף הורשעו בפרשת שוחד. הם ערערו על הרשעתם ועונשם, אך חודשים לאחר מכן, החלטה טרם התקבלה

חצי שנה לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון גזר עונשי מאסר על אשר כהן ורוני ריטבלט, השניים טרם החלו לרצות את עונשם. כהן שימש כמנהל אגף אספקה ואחסנה של חברת החשמל ויו"ר ועדת המכרזים של החברה ונדון לשש שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס של 1.75 מיליון שקל לאחר שהורשע בקבלת שוחד מאנשי חברת חשמל הצפון, בהם רוני ריטבלט. ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו על ריטבלט.

מבדיקת וואלה! חדשות מתברר כי השניים הגישו ערעור על הרשעתם ועל עונשם לבית המשפט העליון. במקביל, השניים גם הגישו בקשה לעכב את ביצוע גזר הדין. שופט בית המשפט העליון חנן מלצר דן בבקשה לעכב את ביצוע העונש בספטמבר 2008. החלטתו טרם ניתנה אף כי עברו כבר כמעט שישה חודשים מאז.

דוברת הנהלת בתי המשפט עו"ד איילת פילו מסרה בתגובה כי "הבקשות לעיכוב ביצוע של העונשים הוגשו בהקשר לפסק דין המתפרס על פני 253 עמודים ודן, בין השאר, בסוגיות שטרם זכו לליבון בבית המשפט העליון. פרוטוקול הדיון מקיף כ- 1,700 עמודים ומאות מוצגים. בית המשפט המחוזי עצמו עיכב במעמד מתן גזר הדין את ביצוע עונשי המאסר – לתקופה מסוימת. נוכח המורכבות האמורה והעובדה שהערעורים הם הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין – ההכרעה מתמשכת וצפויה להינתן בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully