וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנית החיזוק החדשה של מרצ: לאה גולדברג

נעמה טלמור

1.2.2009 / 15:25

פעילי מרצ מצאו דרך מקורית למחות על מחירי הדירות הגבוהים - הם הקריאו את סיפור הילדים "דירה להשכיר", בגרסה עכשווית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

במרכז ירושלים, כשסביבו יושבים פעילי מפלגתו לבושים בפיג'מות, הקריא היום (ראשון) אילן גילאון, מספר 2 בתנועה החדשה- מרצ, את גרסתו לסיפור "דירה להשכיר" של לאה גולדברג. "בלב הכרך, בין בוטיקים ומסעדות, עומד מגדל בן חמש קומות. ומי גר במגדל?", פתח גילאון את סיפורו, המנסה להציג את מצוקת הדיור שממנה סובלים סטודנטים, אמהות חד הוריות, עובדים וכו'.

"מדינת ישראל צריכה לקחת בחזרה את האחריות על אזרחיה. לא ייתכן שאנשים בישראל לא יכולים לאפשר לעצמם מגורים בתנאים סבירים במדינה", אמר גילאון לוואלה! חדשות. "הבעיה ניכרת בעיקר בערים אבל לא רק. הדיור הוא רק חלק אחד ממקשה שלמה של נושאים בהם עוסק המטה שהקמנו במפלגה, לצד נושאים כמו תעסוקה, רווחה, בריאות ותחבורה ציבורית".

"ישראל היא העבריינית הראשונה על חוקיה"

גילאון הדגיש כי מהותו של חוק הדיור הציבורי של רן כהן, לשעבר ח"כ מטעם מרצ, לא קוימה על ידי המדינה ובכלל זה על ידי משרד השיכון. "למעשה, אחד הנדבכים המרכזיים שנכתבו בחוק היה שהכספים שיאספו מהשוכרים ילכו לבניית דירות חדשות שיספקו את הזקוקים לכך", אמר גילאון והוסיף: "אנחנו מוכנים לשוק חופשי אבל לא לחברת שוק. מאז אמצע שנות ה-90 לא נבנתה במדינת ישראל דירה ציבורית אחת. זה הלך לטמיון. מדינת ישראל היא העבריינית הראשונה על חוקיה".

כך סיכם גילאון את גרסתו לסיפור:

"כך בלב הכרך, בין בוטיקים למסעדות,
עומד מגדל בן חמש קומות.
ובמגדל גרים רק עשירים,
כשאנחנו מצטופפים בשני חדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully