וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בסרי לנקה: בית חולים נפגע מירי

טלי גולדשטין

1.2.2009 / 13:44

בלחימה בין הצבא למורדים הטמילים בצפון המדינה נפגע בי"ח ובו ילדים. מתגבר החשש לגורל מאות אלפי אזרחים לכודים תחת אש

פצצות מרגמה פגעו היום (ראשון) בבית חולים בעיר מולייטיבו שבצפון סרי לנקה, בו מטופלים אזרחים, בהם ילדים רבים. מדיווח גורמי סיוע לרשת CNN, מעל 200 אזרחים ולפחות 30 ילדים נפצעו במהלך סוף השבוע בלחימה בין כוחות הממשלה והמורדים הטמילים.

שר ההגנה של סרי לנקה גוטבאיה רג'פאקסה הבטיח "להמשיך בתקיפה עד שישוחרר כל האזור הנמצא תחת לשיטת מחתרת 'הנמרים הטמילים' ". צוותי סיוע של האו"ם עובדים מסביב לשעון מתוך ניסיון להציל מספר הולך וגדל של ילדים שנקלעו באש הצולבת. בבתי החולים המקומיים, מטופלים תינוקות בני מספר חודשים שנפגעו מרסיסים ו"פצעי מלחמה" אחרים, אמר דובר האו"ם ג'יימס אלדר. "הלחימה עזה והאזורים הולכים ומצטמצמים", הוסיף.

כוחות האו"ם המוצבים בסרי לנקה דיווחו ביום חמישי כי אחת מהשיירות שלהם פינתה מאות אזרחים שנפצעו בלחימה בין כוחות הצבא למורדים הטמילים. דובר האו"ם מסר כי הפצועים, בהם 50 ילדים, נלקחו לבית חולים בוואווניה. מוקדם יותר, שר ההגנה של סרי לנקה גוטבאיה רג'פאקסה הכחיש כי הלחימה בצפון המדינה הובילה למשבר הומניטרי באזור.

לדברי צבא סרי לנקה, הלחימה נמצאת עתה בשלב האחרון של הדיפת המורדים. כוחות הצבא נעים צפונה מהעיר הכבושה מולייטיבו ומנסים לאבטח את אזור החוף הצפון מזרחי על מנת לכתר את המורדים. לטענת הצבא, צפון המדינה כולו יהיה נקי ממורדים בתוך כמה שבועות.

הצלב האדום העריך כי מאות אזרחים נהרגו ורבע מיליון לכודים תחת אש צולבת. הצלב האדום מבסס את נתוניו לפי נתוני צוותי בתי החולים. הארגון קרא לכוחות הצבא ולמורדים לאפשר גישה מיידית וחופשית לאזורי הלחימה כדי לאפשר כניסה של צוותי סיוע. עם זאת, הממשלה טוענת כי המורדים הם אלה שמונעים את פינוי האזרחים. היא מאשימה את המורדים בהפצצות והרג אזרחים וטוענת כי הצלב האדום "תמים או מתעלם במכוון" כשהוא מפנה אצבע מאשימה לעבר הצבא.

נשיא סרי לנקה מהינדה רג'פאקסה הבטיח לאפשר מעבר בטוח של אזרחים לכודים. הבטחה דומה נתנו גם המורדים. "הכרזנו על אזור בטוח לאזרחים", כתב הנשיא באתר האינטרנט שלו. "מצער לדעת שהמחתרת מנצלת את האזורים הבטוחים ומשמשת בהם ככן שיגור ארטילריה נגד הצבא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully