וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת החינוך במזרח י-ם הוזנחה 40 שנה"

נתיב נחמני, ניר יהב ונעמה טלמור

1.2.2009 / 15:40

באגודה לזכויות האזרח האשימו את עיריית י-ם ומשרד החינוך בקריסת הרצפה בבית הספר של אונר"א. ח"כ מלכיאור: "המצב מחפיר"

"קריסת הרצפה בבית הספר במזרח ירושלים היא רק דוגמא אחת למצב המחפיר שבו לומדים במזרח העיר", כך אמרה עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח בתגובה לפציעתן של שלוש תלמידות בקריסת רצפה בבית ספר של סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במזרח ירושלים. לדבריה, "מערכת החינוך במזרח ירושלים הוזנחה הזנחה חמורה במשך למעלה מ-40 שנה. לא נבנו בתי ספר חדשים, קיים מחסור של 1,500 כיתות לימודים, ואלו שקיימות הן לרוב לא לפי התקנים".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה – מימד) אמר בתגובה כי "מצב בתי הספר במזרח ירושלים קטסטרופלי. מתברר שכאשר מדובר במגזר הערבי, עד שלא קורסת תקרה על ראשי תלמידים, מצב בתי הספר לא מעניין איש. אם לא נתעורר, התקרה עלולה ליפול על כולנו".

14 תלמידות שהו בכיתה הממוקמת בקומה הראשונה, בעת שרצפתה קרסה לבור בעומק של 1.5-2 מטרים. "הן נפלו עם השולחנות והכיסאות", סיפר לוואלה! חדשות הפרמדיק ישראל כהן, "אך למרבה המזל הן הצליחו לטפס על הרהיטים ורובן יצאו בכוחות עצמן. הפציעות התבטאו בחבלות קלות בגב, שריטות וחתכים קלים. לא נראה שמישהי סובלת משברים".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע לבית הספר ושוחח עם ההנהלה ונציג אונר"א. על אף שלא מדובר בבית ספר באחריות העירייה, הורה ראש העיר למהנדס העירייה לבדוק את האירוע.

ארגון "רבנים למען זכויות האדם" קרא לקיים חקירה יסודית בעניין . "יש לבדוק אם אין קשר בין ההתמוטטות שבנס נגמרה בפציעות קלות בלבד לבין החפירות הארכיאולוגיות שמתבצעות מטרים ספורים מהמבנה", אמר מנכ"ל הארגון אריק אשרמן. לדבריו, "האבחנה שעשה ראש עירית ירושלים ניר ברקת שמדובר ברשלנות בבניה, היא פזיזה וחסרת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully