וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פידל קסטרו: אובמה תומך ברצח עם בעזה

טלי גולדשטין

1.2.2009 / 12:21

נשיא קובה לשעבר תקף את הנשיא החדש של ארה"ב ואמר כי תמיכתו בישראל היא למעשה תמיכה ברצח עם של הפלסטינים

פידל קסטרו, נשיא קובה לשעבר, תקף אתמול (שבת) את נשיא ארצות הברית ברק אובמה והאשים אותו בתמיכה ב"רצח העם" שמבצעת ישראל בעזה נגד הפלסטינים. קסטרו, ששיבח באחרונה את אובמה על "יושרו והאצילות" שהוא מפגין, אמר בטור דעה שפורסם באתר ממשלתי, שאובמה ממשיך את מדיניותו של קודמו בתפקיד הנשיא בוש, על ידי כך שהוא מביע תמיכה בישראל.

פידל קסטרו, אותו ירש בפברואר האחרון אחיו ראול, האשים את ארה"ב בכך שאיפשרה לישראל להפוך ל"מעצמה גרעינית משמעותית". בנוסף, הוא טען שארה"ב העניקה לצה"ל סיוע צבאי "בו היא עלולה להשתמש נגד אוכלוסיות במדינות מוסלמיות". אובמה חזר והדגיש מספר פעמים במהלך מסע הבחירות שלו ועם כניסתו לתפקיד את תמיכתו בישראל ובזכותה להגן על עצמה מפני ירי הטילים מכיוון עזה.

קובה רוצה את גואנטנמו בחזרה

קסטרו מתח ביקורת גם נגד רמיזתו של אובמה כי על קובה יהיה לבצע ויתורים לפני שארה"ב תשקול אפילו להשיב לה את שטח הבסיס הצבאי האמריקאי בגואנטנמו. "קיומו של בסיס צבאי אמריקאי בשטח קובה, נגד רצון העם, מפר את העקרון הבסיסי של החוק הבינלאומי", אמר קסטרו. "ארה"ב לא מכבדת את רצון קובה וזהו מעשה יהיר וניצול לרעה של הכוח העצום שלה נגד מדינה קטנה", הוסיף.

קובה החכירה את גואנטנמו לארה"ב לזמן בלתי מוגבל ב-1903 לאחר שזו כבשה את האזור במהלך המלחמה בינה לבין ספרד ב-1898. לטענת קסטרו, האזור נכבש בצורה בלתי חוקית. במהלך מסע הבחירות שלו, אמר אובמה כי ישקול לפתוח בשיחות עם מדינות שלהן יחסים מעורערת עם ארה"ב, כגון קובה ואירן.

מאז היבחרו של אובמה נשמעו קולות הן מקובה והן מארה"ב הקוראים לחימום היחסים בין שתי המדינות. פידל קסטרו אף אמר בדצמבר כי ארצו נכונה לשיחות עם ארה"ב תחת ממשל אובמה. "עם אובמה, שיחות יכולות להיערך היכן שיחפץ", כתב קסטרו במאמר שפורסם בתקשורת הממלכתית. "עליו לזכור ששיטת המקל והגזר לא תעבוד עם ארצנו", כתב קסטרו, "הזכויות הריבוניות של העם הקובני לא נתונות למשא ומתן".

בנוסף, קראו איגודים אמריקאים לעסקים, תעשייה ומסחר לאובמה לשקול מחדש את מדיניותה של ארה"ב כלפי קובה ואף לבטל את האמברגו עליה. הארגונים קראו לפתוח בשיחות עם האי הקומוניסטי ולהתיר לאזרחים אמריקאים לבקר בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully