וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור הערבי יורה לעצמו ברגל

פאיז עבאס

1.2.2009 / 12:20

פאיז עבאס חושב שתעמולת הבחירות של המפלגות הערביות גרועה, מבולבלת ובעיקר - תתרום להגדלת מספר המנדטים של ליברמן

אם לא הייתי מכיר היטב את חברי הכנסת הערבים, אנשים אינטלגנטים ומשכילים, הייתי אומר שהם טיפשים. אפילו טיפשים מאוד. והכל בגלל איווט האיום, אביגדור ליברמן.

ההתקפות חסרות התקדים על ליברמן, שהן לב התעמולה של חברי הכנסת הערבים במערכת הבחירות הזו, מסייעות לו ומגבירות את כוחו. הציבור הישראלי, ימני ברובו המכריע, מגדיל את תמיכתו בליברמן בכל פעם שאחד מחברי הכנסת הערבים תוקף אותו, וכך הפכה ישראל ביתנו להיות המפלגה השלישית בגודלה במדינה.

עצה אחת שהייתי נותן לראשי המפלגות הערביות, אילו ביקשו אותה ממני, היתה להתעלם מעצם קיומו של ליברמן ולהתמקד בעשייה. לצערי הרב, תעמולת הבחירות של המפלגות הערביות לא מוצלחת, למעט תשדירי התעמולה של חד"ש, שמציגים מסר רענן, ברור וקולע על ידי צעירים יפים - ערבים ויהודים.

ביקורת תשדירים

תעמולת הבחירות של הרשימה המאוחדת מתמקדת במלחמה על עזה, אך להערכתי, המסר לא קולע למטרה. תשדיר הפתיחה היה גרוע, במיוחד תמונת חמשת המועמדים המובילים משלבים ידיים על רקע מסגד אל-אקצא. גם השחקן שגילם את דמותו של ליברמן היה גרוע, והמסר לפיו מי שלא מצביע תומך בליברמן בעייתי ואבסורדי. זאת, משום שרבבות במגזר הערבי אינם משתתפים בבחירות על רקע אידיאולוגי, ולהאשים אותם בסיוע לליברמן זו טעות מצערת. חבל שחבר הכנסת אחמד טיבי, שחוקק חוקים רבים ושטיפל בבעיות רבות הקשורות למגזר הערבי, אינו מציג את הישגיו הפרלמנטריים לקהל היעד שלו.

התעמולה של תנועת בל"ד, אפורה, משעממת, ומשתמשת בטקסטים ארוכים מדי ובחזרה על סיסמאות ישנות. לא הצלחתי למצוא ולו דבר אחד חדש בתעמולה שלהם, וחבל שבל"ד לא השכילה למצוא מסרים חדשים ורלוונטיים.

הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית נקט במערכת הבחירות הזו בעמדה ברורה, ולראשונה יצא בהצהרה הקוראת להחרים את הבחירות לכנסת. ראשי התנועה הודיעו, שהשימוש בדם הפלסטיני בעזה לא צריך לשמש "לחלק מאתנו קרש קפיצה לכנסת". התנועה האיסלמית מתקשה עד כה לשכנע את הציבור להחרים את הבחירות, ומצאה לנכון לתקוף את הרשימות הערביות העושות שימוש בדם הפלסטיני. עם זאת, הם לא הלכו צעד קדימה ודיברו על החרמת הבחירות ממניעים אידיאולוגים או דתיים.

הציבור הערבי רק יפסיד

אחוז הערבים שיחרימו את מערכת הבחירות הנוכחית ולא יבואו להצביע, יעלה בצורה משמעותית לעומת המערכות הקודמות בגלל המלחמה בעזה, ולא בגלל תעמולת הבחירות הגרועה או בגלל הקמפיין של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. המפסידים העיקריים יהיו, אם התחזית שלי תתממש, המפלגות הערביות. המרוויח המרכזי יהיה אביגדור ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully