וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל פלט כדור, הפלסטינים נטלו אחריות

1.2.2009 / 11:04

מה עושים כשנפלט כדור? ממציאים ניסיון פיגוע. הירי אל איתמר התברר ככסת"ח של חייל, אך "גדודי עימאד מורנייה" מיהרו לנצלו

הדיווח על ירי אמש לעבר עמדת צה"ל באיתמר, בו כמעט ונפגע חייל, מתברר הבוקר (ראשון) כבדיה של החייל שניסה לכסות על רשלנותו. סמוך לשעה שש התקבל דיווח בפיקוד מרכז על אש שנפתחה אל עבר חיילים שאיישו עמדת שמירה בהתנחלות שבשומרון. בשל הכוננות הגבוהה בשבועות האחרונים, הוקפצו לאזור כוחות גדולים מאוד של צבא ומג"ב שביצעו סריקות נרחבות. החיפושים התמקדו בכפר הסמוך בית פוריק, משם - לדברי החייל - נורו היריות.

הידיעה על ניסיון הפיגוע פשטה במהרה. תושבים שהגיעו לעמדה הבחינו כי הכדור אותו "ירה" המחבל פגע במעילו של החייל, חדר אותו, אך פגע בקיר סמוך. רבים מיהרו לברך על הנס הגדול, בהם אף ראש המועצה האזורית שומרון. הגדילו לעשות הפלסטינים, כאשר ארגון לא מוכר בשם "גדודי עימאד מורנייה" נטלו אחריות על ניסיון הפיגוע.

בפועל מתברר כי החייל ככל הנראה פלט כדור במהלך שמירה. מחשש שיועמד לדין, בדה החייל את ניסיון הפיגוע. "אם היה אפשר, היינו תובעים את החייל כספית", אמר קצין צבאי, "במשך כמה שעות טובות בזבזה המדינה על ההמצאה שלו את מיטב חייליה במקום שיהיו עסוקים במשימות מבצעיות. הדבר היחיד שיצא לנו מזה זה ש'גדודי עימאד מורנייה' נטלו אחריות על פליטת כדור של חייל ישראלי". עוד נמסר כי "בכוונת מצ"ח לפתוח חקירה בנושא בימים הקרובים ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully